گوناگون

وصول مالیات مشاغل و اصناف در لرستان کاهش یافت/ کسب رتبه سوم ارسال الکترونیکی اظهارنامه

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورامیدی ظهر پنج شنبه در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن هفته مالیات به ملت ایران گفت: اداره کل امور مالیاتی محوری ترین نقش را در اقتصاد کشور دارد زیرا تاثیر آن در هزینه های جاری کشور اثربخش است بنابراین مسئولان و مدیران بخش ها باید توجه و اهتمام ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی بندهای الف، ب و ج موظفند تا قبل از 31 تیرماه اظهارنامه الکترونیکی خود را به امور مالیاتی استان ارسال کنند تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه تعدادی از اظهار نامه های مالیاتی به صورت سفید به دست ما رسیده و مودیان باید آگاه باشند که رساندن اظهارنامه سفید به امور مالیاتی به منزله توافق محسوب نمی شود بنابراین این افراد باید به دفاتر امور مالیاتی در سطح استان مراجعه و از مالیات سال قبل خود اطمینان حاصل کند.

وی افزود: در سال جدید برای مالیات موارد تا یک میلیون تومان چهار درصد، یک تا سه میلیون تومان 9 درصد و مالیات موارد بیش از سه میلیون تومان 14 درصد رشد داریم که نسبت به مالیات سال قبل توافق خوبی برای اصناف است.

10 صنف مکلف به اجرای صندوق مکانیزه فروش شدند

پور امیدی در تشریح سهم مالیاتی که اصناف در سال 91 و 92 در استان پرداخت کرده اند نیز گفت: در سال 91 از کل منابع مشاغل و اصناف 11 درصد وصول مالیات داشتیم که در سال 92 به این میزان با کاهش سه درصدی به هشت درصد رسید.

وی ادامه داد: در هر حال اداره کل امور مالیاتی استان با رویکرد ایجاد رونق اقتصادی تسهیلاتی را برای اصناف در نظر گرفته که اگر اعضای صنف از آن استقبال کنند برای آنها نیز به صرفه است.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان نیز با بیان اینکه اشخاص حقوقی تا 21 خرداد و اشخاص حقیقی تا چهارم تیرماه برای ثبت اظهار نامه مالیاتی خود مهلت داشته اند عنوان کرد: با صلاحدید امور مالیاتی کشور و به خاطر ملاحظه و تسهیلاتی که در اختیار این اصناف بوده مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی تا 25 شهریورماه و اشخاص حقیقی تا پنجم مهرماه تمدید شد.

پورامیدی در خصوص جزئیات استفاده از صندوق مکانیزه فروش در برخی اصناف گفت: درسال گذشته 10 صنف مکلف به اجرای صندوق مکانیزه فروش در اجرای حکم ماده 121 قانون پنجم توسعه شدند.

وی فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، آهن آلات، لوازم صوتی، رایانه و قطعات سخت افزار، ماشین آلات اداری، قطعات و تجهیزات مربوط به آنها، لوازم خانگی، هتل ها و هتل آپارتمان، تالارها، رستوران ها و چلوکبابی ها، اغذیه فروشی ها، مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه ها را ده صنف موظف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: چناچه مودیان مکلف به نگهداری از این صندوق باشند اما از آن نگهداری نکنند معافیت پایه ای به آنها تعلق نمی گیرد.

لرستان حائز رتبه سوم ارسال الکترونیکی اظهار نامه های مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی لرستان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بانام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بیان داشت: تحقق بخش عمده ای از مسائل فرهنگی در جامعه مربوطه به رسانه هاست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هر سال بنا به فراخور و نیاز جامعه اقدام به نامگذاری سال می کند عنوان کرد: اگر بتوانیم اقتصاد را در جامعه پویا کنیم می توانیم به افق های سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران برسیم.

پورامیدی ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی در سالهای اخیر توجه ویژه ای به فرهنگ سازی در بین مودیان مالیاتی داشته است به نحوی که تاکنون از لحاظ ارسال الکترونیکی اظهار نامه های مالیاتی رتبه سوم را در کشور داریم.

وی در خصوص تاثیر مالیات بر تولید ناخالص ملی و بودجه عمومی کشور گفت: نسبت مالیات ایران نسبت به بودجه جاری کشور 45 درصد، نسبت به بودجه عمومی 30 درصد و نسبت به تولید ناخالص ملی 6.7 تا 7 درصد است.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان افزود: این در حالی است که نسبت مالیات به بودجه عمومی در کشورهای همجوار حوزه خلیج فارس 40 تا 60 درصد و نسبت به مالیات به تولید ناخالص ملی حداقل 14درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا