گوناگون

وضعیت امروز سیستان شایسته مردم آن نیست

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز در سیستان دیده می‌شود، شایسته مردم آن نیست.

سیدباقر حسینی، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با تشکر از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مشکلات مردم استان دارالولایه گفت: آنچه امروز در سیستان دیده می‌شود، شایسته مردم آن نیست.

وی با تجلیل از پیگیری‌های دولت به جهت طرح انتقال آب به این استان از ضرورت توجه به سهمیه سوخت برای مرزنشینان، تسریع در پروژه گازرسانی سخن گفت و از وزارت کشاورزی بابت حمایت از صنعت مرغداری و گوشت سیستان تشکر کرد.

حسینی با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انگور یاقوتی که در مرکز کشور به قیمت کیلویی 20 هزار تومان به فروش می‌رسد، از کشاورزان سیستان به قیمت 2 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی از لزوم تأمین اعتبار برای جذب نیروهای گزینش شده در استان متبوعش سخن گفت و با ابراز تأسف از تعطیلی بازارچه‌های مرزی که مردم سال‌ها از طریق آن امرار معاش می‌کردند به علت بی‌تدبیری مسئولان تصریح کرد: از دولت می‌خواهم هرچه سریع‌تر لایحه احیای این بازارچه‌ها را به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم زابل ناامنی را مایه تشدید رکود در استان سیستان و بلوچستان برشمرد و از دولت خواست تا با پرهیز از به‌کارگیری افراد بی‌انگیزه در سمت‌ها و مدیریت‌ها این معضل را برطرف کند.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تبعیض که موجب افزایش تقاضای فرهنگیان باتجربه جهت انتقال می‌شود، گفت: از وزارت راه تقاضا دارم تا پرواز مشهد به زابل را مجدداً راه‌اندازی کنند.

حسینی از ضرورت رسیدگی به راه‌های مواصلاتی و طلب پیمانکاران این پروژه‌ها سخن گفت و ادامه داد: از دولت می‌خواهیم تا نسبت به بخشودگی مالیات‌های کسبه استان سیستان با توجه به مشکلات و مسائل آنها اقدام کنند.

حسینی در پایان خواستار تسریع و توجه ویژه نسبت به احداث سالن‌های ورزشی برای بانوان و مبارزه با ریزگردها شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا