گوناگون

وضعیت زمین‎خواری در لرستان حاد نیست

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: وضعیت زمین‎خواری در لرستان حاد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مهرداد بهاروند در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با زمین‎خواری، افزود: وضعیت زمین‎خواری در لرستان چندان حاد نیست. این پدیده شوم از سال 1336 با تقسیمات اراضی در کشور رخ داد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی مواقع قضات، کارشناسی منابع طبیعی و آبخیزداری را رد می‎کنند و همین مسئله باعث شده است تا در بسیاری از پرونده‎ها رأی برعلیه ما صادر شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخاطر 56 کیسه ذغال، قاضی پرونده، ما را محکوم به تهمت کرد و هم اکنون با قید سند و وثیقه آزاد هستم.

بهاروند اضافه کرد: ایجاد طرح‎های هادی در روستاها یکی از عوامل پدیده آمدن زمین‎خواری بوده و بنیاد مسکن باید محدوده آنها را به صورت دقیق مشخص کند.

وی اظهار کرد: باید اراضی محدوده شهرها توسط اداره راه و شهرسازی تعیین شده تا با کمک این راهکارها بتوانیم از افزایش زمین‎خواری جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: در حال حاضر شعبه جدیدی در داگستری لرستان برای رسیدگی به این‎گونه پرونده‎ها تشکیل شده است.

بهاروند با اشاره به اینکه در برخی مواقع پرونده‎های که توسط کارشناسان منابع طبیعی تهیه می‎شوند، به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‎شود، تصریح کرد: این شورا مشکلات ما را حل نخواهد کرد و محکومیت 100درصدی برای ما‌ست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا