گوناگون

وضعیت صادرات تجهیزات پزشکی خوب نیست

81167602 5701980

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر «سیدحسن هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث در جمع خبرنگاران افزود: اکنون بین 40 تا 50 میلیون دلار، صادارت سالیانه تجهیزات پزشکی اعلام شده در حالیکه گفته می شود این میزان کمتر است و حتی به 20 میلیون دلار نیز نمی رسد و این در شان ما نیست.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نباید فقط به بازار داخلی توجه کنند بلکه باید نظر خود را به مرزهای خارج از کشور معطوف سازند.

هاشمی با اشاره به تشکیل شورای فناوری سلامت در دولت یازدهم گفت: این شورا هم در زمینه دارو هم در زمینه تجهیزات پزشکی سیاستگذاری می کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: اگر محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کنید، بگونه ای که جامعه پزشکی و مردم رضایتمندی بالایی داشته باشند، دولت نیز از ورود تجهیزات پزشکی مشابه جلوگیری خواهد کرد و شورای فناوری سلامت، حتما حمایت بانک ها، صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی را در رابطه با حمایت از این تولیدکنندگان کسب می کند.

** تولید کنندگان تجهیزات پزشکی افق اهداف خود را وسیع تر کنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین خطاب به تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی کشور تاکید کرد: افق نگاه و اهداف خود را وسیع تر و به مرزهای بین المللی جهت صادرات محصولاتتان توجه کنید.

هاشمی گفت: تولید کنندگان، بازار وسیع کشورهای همسایه را مطالعه کنند و در نظر داشته باشند که هیچکدام از این کشورها شرایط کنونی ایران را ندارند و بازار گسترده ای هم برای تولیدات تجهیزات پزشکی کشور دارد.

وی به تولید کنندگان تجهیزات پزشکی قول داد که دولت هم از آنها حمایت می کند.

وزیر بهداشت به صادرات کمتر از 50 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: گفته می شود صادرات تجهیزات پزشکی حتی کمتر از این میزان است و در مقابل واردات بیش از یک میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی، این رقم عددی نیست.

ادامه دارد…

اجتمام(3) ** 1776 ** س.ق ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا