گوناگون

وضعیت منابع آبی استان سمنان به مرز هشدار رسیده است/  آب شرب در 20 سال آینده نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خاموشی صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه طرح ملی داناب که به صورت نمادین در محل مدرسه فرزانگان سمنان برگزار شد اظهار داشت: در این طرح مشکلات کم آبی و روش های ناصحیح استفاده از آب و روش های درست مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: آشنایی و افزایش آگاهی و حساس سازی نوجوانان و جوانان به مسائل و مشکلات کم آبی از اهداف اجرای این طرح است.

کاهش شدید بارندگی در استان سمنان

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به کاهش شدید بارندگی در استان و بروز خشکسالی گفت: باید فرهنگ مصرف صحیح و بهینه آب در جامعه ترویج شود.

خاموشی افزود: استان سمنان در سال یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب در بخش های شرب و کشاورزی مصرف می کند.

وی، برداشت غیر مجاز آب را در این استان حدود 150 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: هرساله 70 سانتیمتر سطح آب زیرزمینی پائین تر می رود و این زنگ خطری است که مصرف را بهینه و از اضافه برداشت جلوگیری کنیم.

افزایش سطح آگاهی دانش آموزان از وضعیت آب در استان سمنان

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه این طرح برای سومین سال است که اجرا می‌شود اظهار کرد: در ابتدای طرح که یک پیش آزمون گرفته شد تعداد کمی از دانش آموزان از وضعیت منابع آبی استان آگاه بودند اما در مراحل بعد و طی آموزش‌هایی که در این طرح به دانش آموزان داده شد آنها یاد گرفتند که به آب با چه دیدی نگاه کنند و ارزش آن را بیش از پیش دریابند.

خاموشی، خطاب به دانش آموزان گفت: همانطور که همیاران پلیس، خانواده ها را در ارتقای فرهنگ ترافیکی راهنمایی می کنند، دانش آموزان باید در طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) فرهنگ مصرف صحیح و بهینه آب را در خانواده ترویج کنند.

وی، فرهنگ سازی را هدف اصلی طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) دانست که با همکاری آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و شرکت آب منطقه ای استان سمنان و مشارکت دانش آموزان بصورت جدی دنبال می شود.

190 مدرسه راهنمایی استان سمنان تحت پوشش طرح ملی داناب قرار گرفتند

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم گفت: طرح ملی داناب به منظور فرهنگ سازی و بهینه‌سازی و استفاده مؤثر و حفاظت از منابع آبی توسط اداره آب منطقه‌ای استان اجرا شد.

حسین فولادیان اظهار کرد: در این طرح امسال 190 مدرسه دوره متوسطه راهنمایی استان تحت پوشش قرار گرفته و جمعاً تعداد 17 هزار و 500 نفر در این طرح آموزش‌های لازم در خصوص درست مصرف کردن منابع آبی را آموختند.

وی با بیان اینکه این طرح در استان برای سومین سال متوالی است که اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش استان سمنان و اداره آب منطقه‌ای استان منعقد شده است قرار است این طرح همه ساله در سراسر مدارس متوسطه استان اجرا شود.

 در آیین اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) استان سمنان که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و دانش آموزان برگزار شد و از برگزیدگان این طرح با اعطای تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد.

در این طرح 500 اثر در زمینه های مختلف شامل پوستر، روزنامه دیواری، داستان، تحقیق، نقاشی دیواری و … ارایه دادند که با رای هیئت داوران آثار 41 دانش آموز برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا