گوناگون

ویتامین تقویت حافظه را بشناسید

سلامت نیوز: ویتامین E، انسان را از مبتلا شدن به آلزایمر حفظ می‌کند چون اثرات حفاظتی در برابر اختلالات حافظه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ویتامین E دارای اثرات حفاظتی در برابر اختلال حافظه در افراد مسن است؛ به طور کلی این ویتامین در روند حفظ حافظه سودمند است و جزو هشت مولکول به نام «توکوفرول و توکو تریئنولز» است و به خاطر خواص آنتی اکسیدانی که دارد، شناخته شده است.

مطالعات اخیر توسط تیم فنلاندی نشان می‌دهد که این ویتامین قادر است عملکرد بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف را کاهش دهد و مطالعات دیگر نقش آن را در مکانیسم حافظه بررسی کرده است؛ این مطالعه بر روی افراد بالای 65 سال به مدت هشت سال صورت گرفت.

محققین می‌گویند: این ویتامین واقعاً مفید است و در آزمایشات انجام شده به نظر می‌رسد کسانی که بالاترین سطح ویتامین E در اشکال مختلف به بدنشان رسیده است، کمتر دچار مشکلات حافظه شده و رنج می‌برند؛ ما متوجه شدیم یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین E برای رسیدن به این منظور کافی است.

مقادیر زیادی ویتامین E در روغن‌های گیاهی مانند جوانه گندم، آفتابگردان، زیتون، بادام زمینی، کلزا، سویا، آجیل مانند گردو، فندق، بادام … و مارگارین و غلات سبوس دار وجود دارد؛ این ویتامین در جگر، تخم مرغ، شیر و کره، ماهی چرب و برخی از سبزیجات سبز مانند اسفناج، شاهی، کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز وجود دارد.

مصرف روزانه آن به مقدار 12 میلی‌گرم توصیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا