Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

ویژگی های جذاب آیفون ۸ اپل که تاکنون از آن باخبر شده ایم !

چندی پیش اطلاعات جدیدی از طریق وب‌ سایت آیدراپ نیوز در خصوص ویژگی های گوشی آیفون ۸ اپل منتشر شد که امروز قصد داریم آنها را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم.  این اطلاعات به نقل از یکی از کارمندان شرکت فاکسکان منتشر شده و از اعتبار بالایی برخوردار است. در ادامه با میهن پست همراه شوید .

آیفون ۸ اپل احتمالا یکی از گوشی های انقلابی این کمپانی خواهد بود، چراکه که اپل قصد دارد این گوشی را در سالگرد ده سالگی سری گوشی های آیفون رونمایی کند پس بطور حتم برای آیفون ۸ برنامه ویژه ای خواهد داشت . پیش از این خبرها حاکی از این بود که اپل بطور همزمان در حال کار بر روی دو نسخه مختلف از آیفون ۸ است و اکنون وب‌ سایت آیدراپ نیوز به نقل از یکی از کارمندان شرکت فاکسکان که شریک صنعتی اپل بحساب می آید فهرست طرح A آیفون جدید را فاش کرده که به شرح زیر است .

– دوربین جلویی نامرئی پنهان شده در زیر صفحه نمایش

–  شارژ بی‌ سیم

– ابعاد مشابه با آیفون ۷

– دکمه‌ پاور بزرگی که دارای دو نقطه‌ تماس است.

– شیشه‌ نیمه سه بعدی (۲٫۵D) موجود در بخش پشتی و پنل جلویی دستگاه که با یک قاب فلزی احاطه شده

– حاشیه‌ی ۴ میلی متری در کل لبه‌ دستگاه

– صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED

– سنسور تاچ آیدی موجود در پنل جلویی انتقال یافته به زیر صفحه نمایش 

یکپارچه کردن سنسور اثر انگشت با نمایشگر که تقریبا هر چند روز شاهد تکرار دوباره‌ آن از منابع مختلف هستیم.  از جمله مواردی است که قبلا هم افشا شده اند. اما اگر اپل حاشیه‌ های اطراف گوشی هوشمند خود را به ۴ میلی‌ متر تقلیل دهد، به زودی رکورد جدیدی پس از صفحه نمایش حیرت انگیز موسوم به Infinity Display مورد استفاده در گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به ثبت خواهد رساند. وب‌ سایت آی‌ دراپ طبق این اطلاعات جدید اقدام به طراحی و ایجاد یک طرح شماتیک از آیفون ۸ اپل کرده است که می‌ توانید در تصویر زیر آن را مشاهده کنید.

آیفون 8 اپل

حال قصد داریم شما را از جزئیات افشاگری دیگری در مورد آیفون ۸ اپل آگاه کنیم . مبنی بر گزارش هر دو منبع افشاگری آی‌ دراپ نیوز و اسلش‌ لیک (Slashleaks)، شرکت اپل گزینه‌ جایگزین امنی دارد که هرگاه توسعه‌ نمونهی انقلابی آیفون ۸ با مشکل مواجه شد، آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد. اسلش‌ لیک دو بخش کلیدی از این گزینه‌ جایگزین را که نقشه‌ B نامیده می‌ شود، منتشر کرده است. این جزئیات از طرح شماتیک، فاش شده و همان‌طور که مشاهده می‌ شود گوشی موجود به طور اساسی بلندتر، عریض‌ تر و ضخیم‌ تر از آیفون ۷ است. جزئیات نقشه‌ B به شرح ذیل است:

– آیفون ۷ – ۷.۱ × ۶۷.۱ × ۱۳۸.۳ میلی متر

– آیفون ۸ – ۸.۶ × ۷۲.۵ × ۱۴۹.۵ میلی متر

آیفون 8 اپل

این طرح شماتیک، طراحی محافظه کارانه‌ اپل را نشان می‌ دهد. همچنین طبق این طرح می‌ توان به استفاده از یک شاسی آلومینیومی در نقشه‌ B پی برد. بنابراین اگر نقشه‌ی A عملی نشود، احتمال استفاده از شارژ بی‌ سیم و قرار گرفتن حسگر اثر انگشت تاچ آیدی در پشت گوشی اپل بسیار بالا خواهد بود. از آن‌جایی که ظاهرا شرکت سامسونگ هم به خاطر وجود برخی مشکلات مجبور به رها کردن برنامه‌ی ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش گلکسی اس ۸ شده، فکر کردن به یک گزینه‌ جایگزین به وسیله‌ اپل کاملا عاقلانه است.

آیفون 8 اپل

حتی در این طرح فاش شده هم صفحه نمایش آیفون ۸ اپل بزرگتر از تمامی آیفون‌ های عرضه شده تاکنون بوده که ثابت ماندن موضع اپل در این زمینه را نشان می‌ دهد. به علاوه، نقشه‌ B دوربین دوگانه‌ ای را نشان می‌ دهد که مشابه با دوربین دوگانه‌ موجود در آیفون ۷ پلاس است؛ با این تفاوت که از حالت افقی به حالت عمودی تغییر جهت داده است. متاسفانه فعلا قابلیت این دوربین و دلیل عمودی بودن آن مشخص نیست.

بسیاری از کارشناسان معتقد اند که آیفون ۸ اپل تمامی رکوردهای فروش را خواهد شکست و افشاگری ها از برنامه های این کمپانی نیز نشان می دهد که با یک گوشی خارق العاده مواجه خواهیم بود . اما باید تا زمان رونمایی رسمی منتظر بود و دید که مشخصات فنی آیفون ۸ اپل چگونه خواهد بود.

منبع : forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا