Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

شاسی ‌‎بلند اف پیس جگوار خودرو سال جهان شد + عکس

هر ساله برای معرفی خودرو سال جهان ۷۵ خبرنگار از کشورهای مختلف نظر خود را در مورد بهترین خودروی سال اعلام می کنند و امسال شاسی ‌‎بلند اف پیس جگوار موفق به کسب این عنوان شده است . در ادامه قصد داریم به معرفی این خودرو بپردازیم . با میهن پست همراه شوید .

اف پیس در حالی به عنوان خودرو سال جهان در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است که این شاسی بلند اولین تجربه کمپانی جگوار در ساخت خودروهای شاسی بلند بود که  با فروش فوق العاده ۱۲۲ هزار دستگاه در سال گذشته آمار فروش خودروهای جگوار را تا ۱۳ درصد افزایش داد. جالب است بدانید اف پیس برای کسب عنوان بهترین خودروی سال با خودروهایی همچون پورشه کایمن (باکستر) ۷۱۸، بی‌ام‌و i3 و مرسدس کلاس E رقابت کرده و در مقابل چنین خودروهایی نظر داوران را به خود جلب کرده است . در این رقابت مدل i3 نیز عنوان بهترین خودروی دنیا در استفاده‌ شهری را کسب کرده .

خودرو سال جهان یا جگوار اف پیس نزدیک به ۴۳ هزار دلار قیمت گذاری شده و این خودرو شامل پیشرانه‌ ۲۵۰ اسب بخار با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۸ ثانیه می‌ شود و حتی در حالت پایه نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه است. هرچند نوع فول‌آپشن و قوی‌تر این خودرو تا ۷۲ هزار دلار فروخته می‌ شود؛ نسبت به پورشه ماکان با آستانه‌ قیمت ۴۸ هزار دلار و مرسدس GLC کوپه‌ی ۴۶ هزار دلاری، فروش بیشتری در انگلستان داشته است.

مدل F-Pace به‌عنوان کراس‌اوور لوکس میان‌ رده ، دو سال پیش برای تولید در سال ۲۰۱۶ معرفی و خیلی زود با استقبال بازارهای جهان مواجه شد. این خودرو از پیشرانه‌ های مختلفی استفاده می‌ کند که نسخه‌ ها‌ی بنزینی ۲۵۰ اسب بخار و ۳۸۰ اسب بخار را شامل می‌ شود. هر دوی این پیشرانه‌ ها پیش‌ تر در مدل‌ های دیگری از جگوار استفاده شده و امتحان خود را پس داده بودند.

مدیر عامل گروه جگوار لندروور در خصوص انتخاب شاسی ‌‎بلند اف پیس به عنوان خودرو سال جهان می‌گوید:

این جایزه، نبوغ و کار عالی تیم ما را نشان می‌ دهد که باعث شده است بهترین خودروی اسپرت و کاربردی جهان، ساخته شود و بالاترین میزان فروش در جگوار را داشته باشد.

نوع قوی‌ تر F-Pace همراه با گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌ متر، ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلوتر بر ساعت می‌ رسد و ۱۲.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت زمان می‌ برد. نهایت سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و مصرف سوخت آن با پیشرانه‌ ۳۸۰ اسب بخار، ۱۰ تا ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

فراموش نکنیم که این گروه خودروسازی اصیل انگلستان، اکنون تحت مالکیت شرکت تاتا موتورز هندوستان قرار دارد.تاتاموتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد.تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.

باهم در میهن پست تصاویری خودرو سال جهان ‌‎بلند اف پیس جگوار را تماشا می کنیم

منبع : autocar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا