Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

کشف کرم غول پیکر درختی با ظاهری عجیب در کشور فلیپین + عکس

دانشمندان فلیپینی به تازگی موفق به کشف یک کرم غول پیکر به نام giant shipworm شده اند. این نخستین بار در طول تاریخ است که آنها چنین کرمی را بطور زنده مشاهده و شناسایی کرده اند . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

کرم غول پیکر درختی giant shipworm تمام طول عمر خود را درون یک پوسته زندگی می کند. این جاندار که از رسوب های کف دریا تغذیه می کند ظاهری کاملا گوشتی داشته و به رنگ سیاه است . به گفته دانشمندان طول این کرم غول پیکر درختی حتی به ۱/۵ متر نیز خواهد رسید .

جالب است بدانید ۵ نمونه از این کرم غول پیکر درختی در یک آبگیر قدیمی در میندانائو در فیلیپین جمع آوری شده و برای مطالعات بیشتر به دانشگاه فیلیپین منتقل گردیدند.

محققان این کرم غول پیکر درختی را «گونه جانوری کمیاب و اسرار آمیز» توصیف کرده که به گونه  نرم تنان تعلق دارد. این کرم بلندترین گونه از این خانواده به شمار می آید که انسان تاکنون به چشم خود دیده است. اگرچه دانشمندان از وجود چنین کرمی در سال‌ های گذشته مطلع بودند ، اما هیچ نمونه زنده‌ای از آن را تاکنون مشاهده نکرده بودند اما اکنون نمونه ای از آن برای مطالعه در اختیار آن ها قرار دارد .

 این کرم غول پیکر درختی از قسمتی سوپاپ‌ مانند تغذیه می‌ کند که در تصاویر با حرف V مشخص استو دو بخش سیفونی یا زانویی در قسمت دم خود دارد که با حرف S مشخص شده اند تا بتواند آب را به درون بدن ببرد و از آن خارج کند.

یکی از محققان ادعا کرده که بیش از ۲۰ سال برای پیدا کردن یک نمونه از این گونه جانوری کمیاب تلاش کرده می گوید :

سخت است که با دیدن یکی از این کرم ها در درون پوسته هیجان زده نشد حتی اگر چیزی در مورد آن ها ندانید. هیچ موجود دیگری شبیه آن ها یافت نمی شود.

این کرم از گونه‌ های نادر و مرموز، و جانوری صدفی حلزونی محسوب می‌ شود که اخیراً پنج نمونه آنها، از سوی یک گروه مطالعاتی شامل دانشمندانی از امریکا، فیلیپین و فرانسه در خلیج مجاور میندانائو کشف شده است.

نوع کرم غول پیکر درختی giant shipworm  برخلاف دیگر اعضای کوچکتر این خانواده که در چوب نقب زده و آن را می خورند، معمولا از گل و لای و رسوب های دریایی که نوعی باکتری خاص در خود دارد تغذیه می کند. محققان تصریح کرده اند که در مورد عادات و رفتارها، مکان زندگی و تاریخچه زندگی این گونه نادر اطلاعات زیادی در دست نیست و زنده پیدا کردن این گونه می تواند تمامی این اطلاعات را در اختیار انسان قرار دهد. طول این موجود عجیب می‌ تواند به ۱/۵۵ متر و قطرش نیز به شش سانتی‌ متر می رسد.

باهم در میهن پست تصاویری از کرم غول پیکر giant shipworm را تماشا خواهیم کرد.

منبع : seeker

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا