گوناگون

پارک تهلیجان شهرکرد بر اساس مصوبه دولت به شهرداری واگذار شده است

81132499 5641286

به گزارش ایرنا، پارک جنگلی تهلیجان شهرکرد در شمال غربی این شهرکرد واقع شده است.

برخی مسئولان استان چهارمحال وبختیاری از واگذاری بهره برداری از پارک جنگلی تهلیجان شمالی شهرکرد به مدت 10 سال به شهرداری این شهر خبر داده بودند.

این مسئولان، نگهداری نادرست از این پارک جنگلی و کمبود اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری را از عوامل واگذاری این پارک به شهرداری بیان کرده بودند.

ˈعلی محمد محمدیˈ روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارک تهلیجان شهرکرد در سال 1348 در 70 هکتار ساخته شده است، گفت:با ساخت امتداد خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد، برخی طرح های عمران شهری و باغ موزه دفاع مقدس، وسعت این پارک در زمان کنونی به 57 هکتار کاهش یافته است.

وی ادامه داد:بر اساس بند ج ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، سازمان جنگل ها و مراتع کشور موظف شده است نسبت به واگذاری پارک های جنگلی واقع شده در محدوده و حریم شهرها به شهرداری ها اقدام کند که این مصوبه پیش از این به منظور توسعه فضای سبز شهری در شهرکرد اجرایی شده است.

محمدی تصریح کرد:بر اساس مصوبه دولت، واگذاری پارک های جنگلی در استان ها با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی بلامانع بوده و مدیریت و بهره برداری پارک جنگلی تهلیجان شهرکرد نیز چهارم آبانماه 1386 بر اساس قرارداد ثبتی در دفتر ثبت اسناد و املاک به شهرداری واگذار شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری همچنین با بیان مصوبات دو نشست کارگروه مخاطرات زیستی استان در سال جاری، افزود:در این دو نشست در خصوص پیشنهادات شهرداری شهرکرد برای اجرای برخی طرح های اصلاحی در پارک تهلیجان بحث و بررسی شد.

وی با بیان اقدامات حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری در دوره مدیریت این پارک از سال 48 تا 86، اضافه کرد:پیگیری تامین اعتبار برای اجرای سیستم های آبیاری نوین و احیای بخشی از این پارک جنگلی با کاشت درختان تناسب با منطقه از این اقدامات است.

محمدی همچنین به امضای تفاهمنامه سه جانبه شهرداری، اداره کل منابع طبیعی و ثبت احوال استان برای کاشت نهال در پارک تهلیجان در طرح موسوم به ˈتولد سبزˈ، افزود:در این طرح، والدین نوزادان تازه متولد شده درختی کاشته و از آن محافظت می کنند.

این مسئول در اداره کل منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری در پایان گفت:به منظور توسعه فضای سبز شهری و گسترش فرهنگ درختکاری نیز، 32 هزار و 800 اصله نهال در هفته درختکاری استان در اسفندماه 92 بین 40 شهرداری و تعداد زیادی دهیاری توزیع شد.

استاندارد جهانی سرانه فضای سبز شهری 20 متر مربع، میانگین کشوری آن 9 متر مربع و در شهرکرد حدود 18 متر مربع است.

547/

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا