گوناگون

پایه اعتبارات هزینه ای لرستان مطلوب نیست/ تلاش برای ارتقای اعتبارات در سال 94

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به روند توزیع اعتبارات ماده 180 اظهار داشت: این اعتبارات توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با همکاری و هماهنگی نمایندگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 153 میلیارد تومان اعتبار مربوط به ماده 180 میان دستگاهها و شهرستانها توزیع شده است، عنوان کرد: همچنین امروز 345 میلیارد تومان مابه تفاوت بودجه علاوه بر اعتبارات ماده 180 در قالب اعتبارات عمرانی و هزینه ای میان دستگاهها توزیع شد.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه در زمینه اعتبارات جاری پایه بودجه استان مطلوب نیست عنوان کرد: در این زمینه از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود برای ارتقای پایه بودجه جاری استان به کمک مدیریت اجرایی لرستان بیایند.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات هزینه ای پاسخگوی نیاز دستگاهها نباشد نمی توان در کارکنان انگیزه ای برای ارتقای بهره وری ایجاد کرد افزود: در این راستا با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور رایزنی کرده ایم که امید می رود پایه اعتبارات هزینه ای استان در سال آینده ارتقا یابد.

استاندار لرستان ادامه داد: در حالی طی هشت سال گذشته استانداران استانهای مختلف برای ارتقای اعتبارات جاری و هزینه ای خود پیگیری کرده اند و سقف اعتبارات خود را بالا برده اند ولی در استان لرستان حرکت جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

بازوند با بیان اینکه برخی استانها به رغم تعداد پرسنل کمتر نسبت به لرستان بودجه جاری بیشتری دریافت می کنند، یادآور شد: این امر نشان می دهد که متاسفانه برای ارتقای اعتبارات هزینه ای استان وقت و تلاش جدی گذاشته نشده است.

وی عنوان کرد: با پیگیریهای انجام شده دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دستور داده اند که برای سال 94 یک بازنگری جدی در زمینه اعتبارات هزینه ای استانها صورت گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه استانهایی که در این زمینه قدرت چانه زنی بالایی داشته اند پایه اعتبارات هزینه ای خود را ارتقا داده اند ابراز امیدواری کرد که در سال 94 بتوان نگرانیهای موجود در این زمینه در لرستان را رفع کرد.

بازوند با بیان اینکه هیچ کدام از ما از این وضعیت راضی نیستیم یادآور شد: اعتبارات هزینه ای استان پاسخگوی پاداش و اضافه کار کارمندان و پرسنل نیست و این امر می تواند روی انگیزه کارکنان اثر منفی بگذارد.

وی با بیان اینکه نگرانیهای جدی در این زمینه وجود دارد یادآور شد: تلاش می شود تا حد ممکن از مشکلات موجود در این بخش طی سال آینده بکاهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا