گوناگون

پتانسیل کانون های فرهنگی مساجد به مردم و مسئولان شناسانده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی قربانی عصر چهارشنبه در نشستی با مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان در محل دفتر امام جمعه میامی توجه به روستاهای محروم را از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: وجود کانون های فرهنگی مساجد در روستاها از جمله این نعمات است و می توان از آن به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی کشور نام برد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسانده شدن پتانسیل کانون های فرهنگی مساجد به مردم و مسئولان افزود: برنامه ریزی فرهنگی در تمام عرصه های ساختاری جامعه از جمله توسعه پایدار روستاها امری ضروری  است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در مساجد استان، این مهم را از بهترین دستاوردهای کانون های فرهنگی مساجد دانست و گفت: این طرح به‌منظور اشاعه فرهنگ قرآنی و ایجاد انس و الفت بیشتر با این کتاب آسمانی، بین صلاتین مساجد استان اجرا می شود.

حجت الاسلام محمد رضا حدادیان با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی مساجد برای آگاهی بخشیدن به جامعه نقش مهمی دارند افزود: اگر آگاهی و بصیرت مردم در برابر فتنه ها بالا برود، حیله ها و دسیسه های دشمنان کارساز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به نگاه عمیقی که به مسائل روز کشور و دنیا داشته اند با نام گذاری امسال به نام اقتصاد وفرهنگ به اهمیت این موضوع تاکید کرده اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان سمنان گفت: مبنای ما بر این است تا با کمک کانون های مساجد افکار حسینی، علوی و فاطمی را در جامعه افزایش داده و آن را توسعه دهیم.

حدادیان افزود: با توجه به فرارسیدن ایام رجب اجرای برنامه های مهم علوی در دستور کار کانون های مساجد استان قرار دارد.

مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی نیز در این نشست گفت: ارتباط نزدیک بین کانون های مساجد این شهرستان و دیگر دستگاه های فرهنگی در پیشبرد اهداف کمک قابل توجهی خواهد کرد.

رضا مهدیان تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان را در راستای هماهنگی برنامه های فرهنگی بسیار مطلوب دانست و افزود: برنامه هایی که توسط سازمانها و ادارات فرهنگی اجرا می شود گاها نوعی موازی کاری است که برای رسیدن به اهداف مطلوب باید سازماندهی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا