گوناگون

پتروشیمی کوهدشت به 6 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: منابع و مصارف استان با هم هم‎خوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، الهیار ملکشاهی در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان، افزود: در این گونه مراسم باید کارآفرینان صحبت کنند و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با اشاره به موانع کارآفرینان اضافه کرد: از مشکلات پیش روی کارآفرینان نبود زیرساخت‎هاست؛ در استان بعضی از زیرساخت‎ها ضعیف بوده که در سال‎های اخیر گام‎های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

ملکشاهی ادامه داد: از جمله این زیرساخت‎ها فرودگاه بود، کسی که قصد سرمایه‎گذاری دارد و زمان‎بندی و وقت برایش اهمیت ویژه‎ای دارد. هم‌چنین راه‎ها نیز از دیگر زیرساخت‎ها بودند که در حال حاضر وضعیت مناسب‎تری پیدا کرده‎اند.

وی تصریح کرد: استان از نظر طبیعی از نعمتی بهره‎مند بوده اما مظلومانه استفاده‎ای از آن نمی‎برد، این نعمت آب است. مایه حیات بودن آب فقط به خاطر آشامیدن آن نیست، چرخ‎های صنعت نیز برای گشتن به آن احتیاج دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان آب را داریم اما کمترین استفاده را از آن می‎بریم، سهم ما از تخصیص این آب چقدر است؟

وی گفت: برای این‌که پایین دست از این آب استفاده کنند ما نباید از آن بهره ببریم؛ حتی در خود استان نیز بعضی از افراد آب در این آسیاب می‎ریزند.

ملکشاهی اظهار کرد: اصلی‎ترین نیاز ما تخصیص آب است، از دو میلیارد مترمکعب آب رودخانه اجازه برداشت 200 میلیون را نداریم، چرا می‎گویند به پایین دست صدمه می‎زند؟

نماینده مردم کوهدشت در مجلس ادامه داد: پتروشیمی کوهدشت برای به بهره‎برداری رسیدن 6 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و پتروشیمی رومشکان نیز 8 میلیون، اما این آب را از کجا برداشت کنیم؟ اگر تخصیصی نداشته باشیم نهایتاً به مشکل برمی‎خوریم. باید از این نعمت خدادادی به عنوان زیرساخت استفاده کرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس در ادامه گفت: از دیگر مشکلات، نارضایتی از بانک‎هاست؛ منابع پایین بوده و با مصارف هم‎خوانی ندارند. سرمایه‎گذار و کارآفرین باید حمایت شوند و منابع نیز افزایش یابند؛ اینها زیربنای توسعه هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه فرهنگ کار در استان ضعیف است، در مباحث اقتصادی و سودآوری باید تمام پارامترها را در نظر گرفت، حتی از یک پر پروانه نیز نباید غافل شد.

ملکشاهی تصریح کرد: بعضی از واحدهای تولیدی 80 تا 90 درصد تعطیل هستند و این به خاطر مدیریت ضعیف و غیرعلمی است که توان مبارزه و حاکم کردن روش صحیح را نداشته‎اند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس افزود: وظیفه اداره کار، آموزش مدیران است تا آنها را توانمند سازند. امروز اگر رقابتی است اقتصادی بوده و کشوری مقتدر است که اقتصادی قوی دارد.

ملکشاهی گفت: سال‎هاست که مقام معظم رهبری بر اقتصاد تأکید دارند؛ سیاست اقتصاد مقاومتی در حال حاضر می‎تواند باعث مقاومت کشور بر تحریم‎ها و تهدیدهای دنیای غرب شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس افزود: باید از تمام کسانی که کارآفرین هستند ولو این‌که برای یک نفر ایجاد اشتغال می‎کنند حمایت و سپاس‌گذاری کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا