گوناگون

پدیده صد دروازه دامغان به باغ گردشگری تبدیل می‌شود؟

سرپرست معاونت توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: گردشگری از اولویت‌های مهم استان سمنان در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان،«حسین نبوی فرد» در پنجمین نشست هم اندیشی مدیران شهرستانی و استانی در محل مجتمع تفریحی پدیده صد دروازه به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری اظهار کرد: در سند توسعه استان و در برنامه ششم توسعه، گردشگری در اولویت استان پس از صنعت و معدن قرار گرفته است.

وی گفت: این امر نشان دهنده توجه مسئولان به حوزه گردشگری و ضرورت ترویج و گسترش صنعت گردشگری در استان سمنان است.

نبوی فرد، با بیان اینکه شعار جهانی امسال روز جهانگردی، “گردشگری و توسعه جوامع محلی” است، افزود: لازمه توسعه گردشگری، توسعه جوامع محلی و حساس کردن این جوامع نسبت به اهمیت موضوع گردشگری است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان، گفت: ترویج بوم‌گردی، حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل دریافت مجوز بهره برداری، ایجاد اشتغال روستایی با احیاء و ترویج صنایع دستی، احیاء بافت و افزایش آبادانی روستاها از جمله برنامه‌های این اداره برای ترویج گردشگری و توسعه جوامع محلی است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر رشد گردشگری دامغان ، ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان دامغان، مجتمع تفریحی پدیده صد دروازه به باغ گردشگری تبدیل شود.

سرمایه‌گذار مجتمع تفریحی پدیده صد دروازه نیز در این نشست با اشاره به آغاز ساخت این مجتمع از سال 1389 گفت: این مجتمع با هدف معرفی مناطق طبیعی دامغان و افزایش اقامت و بازدید مسافران و گردشگران از شهرستان دامغان ایجاد شد.

«غلامرضا منصوری» با بیان اینکه تکمیل این مجتمع تفریحی توریستی در چند فاز مختلف انجام می شود، افزود: فاز اول این پروژه شامل ایجاد چایخانه سنتی و باغ تالار تابستانی است.

وی گفت: مراحل بعدی تکمیل این پروژه شامل ایجاد و راه اندازی کلوپ بازی، تالار سرپوشیده برای برگزاری مراسم، رستوران مدرن و کلاسیک، واحدهای اقامتی و… است.

وی خواستار حمایت مسئولان در خصوص تامین زیرساختهای این مجموعه شد و افزود: این مجتمع می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش بازدید گردشگران از دامغان داشته باشد.

مجتمع تفریحی پدیده صد دروازه در روستای بخش آباد دامغان واقع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا