گوناگون

پرداخت مبالغ سنگین به مداحان خادم الرضا شایعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ناطقی، بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در دهه اول ماه محرم اظهار داشت: برنامه‌های دهه اول ماه محرم از ۱۸ سال گذشته تا کنون توسط هیئت خادم الرضا قم برگزار می‌شود که در سال جاری نیز این برنامه از شب اول ماه محرم تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) از ساعت ۹ هر شب آغاز و در ‌‌نهایت در ساعت ۱۲ شب به پایان می‌رسد که سخنرانی توسط حجت الاسلام رزاقی و همچنین مداحی توسط جواد مقدم از جمله برنامه‌های دهه اول ماه محرم در این هیئت است.

وی با انتقاد از شایعات مطرح شده در خصوص پرداخت مبالغ سنگین به مداحان هیئت خادم الرضا(ع) در سال‌های گذشته افزود: طرح چنین مسائلی صحت ندارد و در این زمینه باید عنوان کرد که در سال گذشته یکی از خیرین تهرانی هزینه دعوت از مداح هیئت را متقبل شدند و هیئت خادم الرضا (ع) در این زمینه نقشی نداشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز با مذاکراتی که با‌‌ همان خیر صورت گرفت ایشان اعلام آمادگی کردند تا امسال نیز همانند سال گذشته هزینه‌های مربوط را متقبل شوند.

وی افزود: در مراسم دهه اول محرم در هیئت خادم الرضا(ع) مسئولان استانی و کشوری و همچنین نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضور می یابند که در سال های گذشته  از نحوه برگزاری مراسم و همچنین محتوی مطالب، اشعار و نحوه روضه خوانی توسط سخنران و مداح ابراز رضایت داشتند.

شرکت ۲۰۰ هزار نفر در مراسمات عزاداری دهه اول محرم سال گذشته

ناطقی عنوان کرد: در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در سال گذشته که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان و اقشار مختلف مردم قم و سایر شهر‌ها در جلسات حضور پیدا کردند که این آمار نشانه استقبال خوب عزاداران بوِیژه جوانان و نوجوانان از برنامه‌های هیئت خادم الرضا (ع) در این مدت بوده است.

مسئول هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد از برگزاری مراسم هر شب، فیلم آن در سایت هیئت خادم الرضا (ع) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت افزود: سال گذشته ۴۰ هزار نفر از اقصی نقاط دنیا مراسم شب عاشورای هیئت خادم الرضا (ع) را مشاهده کردند و در مجموع ۵ میلیون نفر فیلم‌های مراسم را که بر روی سایت هیئت بارگذاری شده بود را دانلود کردند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مختلف هیئت خادم الرضا (ع) در طول سال نیز اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت از ۱۰ تا ۲۰ شعبان، برگزاری جشن‌های ازدواج آسان اعضای هیئت برگزاری همایش‌های مختلف علمی و فرهنگی، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و ساحتی و همچنین برپایی مراسم مذهبی در اعیاد و عزاداری‌ها و نیز اجرای برنامه پیاده روی‌های خانوادگی در مناسبت‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در طول سال است.

ناطقی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس هیئت تا کنون بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود: این مبالغ از سوی خیرین و علاقمندان به فعالیت‌های دینی و مذهبی تامین شده و البته برخی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز مشارکت داشتند.

40 هزار نفر عضو هیئت و کانون خادم الرضا(ع) هستند

وی ابراز داشت: هم اکنون تعداد ۴۰ هزار نفر عضو هیئت و کانون خادم الرضا (ع) هستند که در طول سال با این اعضا ارتباط مستمر از طریق پیامک و سایر موارد برقرار می‌شود.

مسئول هیئت و کانون خادم الرضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مردمی لبیک یا امام علی النقی (ع) عنوان کرد: بعد از جسارتی که به ساحت امام هادی (ع) از سوی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) صورت گرفت تصمیم گرفتیم تا در یک حرکت مردمی عکس‌هایی با دست نوشته‌هایی که بر روی آن حک شده لبیک یا امام علی النقی (ع) را در فضایی منتشر کنیم که در این طرح هر ارادتمند به اهل بیت (ع) در داخل و خارج از کشور با گرفتن عکس خود به همراه این دست نوشته آن را به سایتی که برای این امر اختصاص داده شد ارسال می‌کرد و در فضای مجازی منتشر شد.

ناطقی همچنین با اشاره به خرید زمینی برای هیئت خادم الرضا (ع) به منظور احداث مرکز فرهنگی و مذهبی گفت: این زمین به وسعت ۷۰۰ متر مربع خریداری شده که در مرحله گودبرداری است تا بتوان مرکز فرهنگی و مذهبی را با زیربنای دو هزار متر مربع و و در چهار طبقه این را احداث کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا