گوناگون

پرده‌برداری از نقشه گردشگری منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: اولویت مهم سازمان تکمیل زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی،«جواد اسماعیل‌زاده» در گردهمایی اعضای انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری و تور گردانان استان، در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام این مطلب گفت: در حال تکمیل زیرساخت‌های منطقه اعم از فرودگاه و اماکن اقامتی و مرمت ابنیه‌های تاریخی هستیم و اعتقاد داریم که یکی از راه‌های مهم توسعه‌ی منطقه، توسعه‌ی صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه منطقه‌ی آزاد ماکو پیش از یان محل تردد گردشگران بوده است، گفت: با آغاز به‌کار منطقه‌ی آزاد ماکو بنا داریم ماکو را که تابحال محل تردد گردشگران بوده به محل اسکان مسافران و تورهای مهم گردشگری تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو ادامه داد: تلاش‌های سازمان منطقه‌ی آزاد ماکو باعث شده هم‌اینک چهره‌ی منطقه دگرگون شده و به‌زودی شاهد پذیرای گردشگران در این منطقه باشیم.

اسماعیل‌زاده با اشاره به چند اثر مهم تاریخی در این منطقه گفت: این آثار به منطقه‌ی آزاد برای مرمت و بازسازی واگذار شده است.

دکتر «علی بیننده» مدیر گردشگری سازمان منطقه‌ی آزاد ماکو نیز در این گردهمایی با برشمردن پتانسیل‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی منطقه خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان عزم جدی برای جذب گردشگر و توسعه‌ی صنعت توریسم منطقه دارند.

براساس این گزارش، در این جلسه هم‌چنین از نخستین نقشه‌ی گردشگری منطقه‌ی آزاد ماکو پرده‌برداری شد و گروه تورگردانان حاضر استان و کشور از کاخ موزه‌ی باغچه جوق و دخمه سنگی ایوان فرهاد بازدید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا