گوناگون

پرند: بیش از یکهزار و 500 نخبه مهارتی در کشور شناسایی شده اند

81214890 5784635

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کورش پرند روز چهارشنبه در نخستین جشنواره کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی که در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: این استعدادها علاوه بر اینکه دارای مدرک علمی هستند، از مهارت ها و توانایی های ویژه ای نیز برخوردار هستند و توانایی کارآفرینی و اختراع را نیز دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تصریح کرد: این افراد قادر خواهند بود که در بخش های مختلف به ویژه در صنایع کشور سبب ارتقا بهره وری شوند از این رو از تمام فعالان و صاحبان صنایع در کشور می خواهیم از این استعدادها استفاده کنند.

پرند همچنین از ثبت 300 اختراع از سوی مربیان، کارآموزان و مهارت آموزان کشور خبر داد و اظهار داشت: ایجاد کریدور تجاری سازی در سازمان از جمله برنامه های پیش روی سازمان است. همچنین در صدد ایجاد مراکز رشد برای راه اندازی این کریدور هستیم تا نسبت به تجاری سازی به ویژه دربخش اختراعات نیز اقدامات مناسب صورت بگیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بر ضرورت ایجاد اشتغال با مدیریت جهادی تاکید کرد و افزود: اجرای طرح آموزشی تولید، بازاریابی و فروش که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق مهر امام رضا (ع) بخش تعاون، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، بهزیستی و کارآفرینان صورت گرفته روشی جدید برای ایجاد اشتغال ضربتی در کشور است.

وی با اشاره به برگزاری همایش کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی و تجلیل از کارآفرینان درخصوص انتخاب این نخبگان برتر، گفت: شاخص های اختراع و تجاری سازی، شرکت در مسابقات جهانی، ملی و استانی مهارت، فعالیت های آموزشی و پژوهشی، تدوین استانداردهای آموزش فنی وحرفه ای و سابقه آموزشی و کارآفرینی از جمله معیارهای انتخاب نخبگان مهارتی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش هایی در راستای حمایت از کارآفرینان و نخبگان مهارتی در مسیر حمایت بیشتر از این افراد گام های موثری برداشته خواهد شد.

اقتصام(3)9123**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا