گوناگون

پرهیز از مصرف گرایی لازمه شکوفایی اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار غلامرضا کاظم زاده عصر سه شنبه در نشست با روسای پلیس های تخصصی و جمعی از پرسنل فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان اظهار داشت: با وجود تحریم های اقتصادی دشمنان بر علیه ملت ایران، صرفه جویی در همه ابعاد آن لازم کار مردم و دستگاه های دولتی است.

وی یاد آور شد: یکی از معضلات اصلی و مهم کشور مصرف نادرست منابع و انرژی است که باید از این معضل با مدیریت درست و صحیح نجات پیدا کنیم چون به ضرر کشور است.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان تصریح کرد: مردم می توانند با مصرف درست و مدیریت بهینه بر اقتصاد خانواده، در برون رفت از این شرایط نقش موثری را ایفا کنند.

کاظم زاده، برنامه ریزی و هدف گزاری برای تحقق اصلاح الگوی مصرف در برنامه های میان مدت و بلند مدت کشور را مهم و ضروری خواند و افزود: سوق دادن خانواده ها به سوی مصرف نمایشی و مصرف گرایی دسیسه های دشمنان است.

وی خاطرنشان ساخت: مدیریت در مصرف حداقل کاری است که می توانیم برای تحقق شعار سال جدید و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی جامعه از خودمان نشان و در عمل اجرا کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان دامغان اضافه کرد: در قرآن مجید و کلام گهر بار ائمه معصومین (س) نیز بر استفاده درست نعمت های خداوند تاکید و سفارش شده که ما مسلمانان باید این مطالب را در سرلوحه کارها و زندگانی خودمان برای همیشه قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

کاظم زاده در بخش دیگر از سخنان خود به صرفه جویی در منابع سازمانی پرداخت و اظهار داشت: صرفه جویی در هزینه ها موجب توانمندی و پویایی سازمانی می شود و این مهم باید برای هر یک از کارکنان نهادینه شود.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، برق، گاز، وسایل و تجهیزات اداری نقش بسیاری در امر صرفه جویی دارد که باید به خوبی به این موضوعات دقت شود.

این مقام مسئول در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان یادآور شد: لازم است همه فرماندهان و مسئولان تمهیدات لازم را بیاندیشند تا از بروز هرگونه اسراف و اتلاف منابع جلوگیری به عمل آورند.

کاظم زاده در خاتمه، پلیس را الگوی رفتاری برای آحاد افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: توصیه می کنم با رعایت تعادل در رفتار شخصی و سازمانی خود سعی کنید الگوی مناسب و ماندگار برای نسل آینده کشور باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا