گوناگون

پرورش مرغ در بیمارستان نیمه‌تمام تأمین اجتماعی خوی!

نماینده‌ی مردم خوی در خانه ملت با بیان اینکه در بیمارستان نیمه‌تمام تأمین اجتماعی خوی مرغ پرورش می‌دادند، اظهار امیدواری کرد برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه‌ی خوی، نقش مهمی در توسعه‌ی این منطقه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، دکتر «حسینی صدر» نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در نشست هم‌اندیشی توسعه‌ی خوی گفت: برای تشکیل این نشست هر چند که دیراقدام کردیم اما استقبال مناسب بود، حضور بیش از 150 مهمان با ارزش حکایت از این دارد که همه‌ی خویی‌ها در هر کجای کشور، دلشان با زادگاهشان است و آماده‌اند برای توسعه و آبادانی آن قدم پیش بگذارند.

وی افزود: البته در این نشست مهمانانی هم داریم که اگرچه متولد شهرستان خوی نیستند اما در توسعه و آبادانی آن با ما همگام هستند از جمله حجت الاسلام «ابوترابی»، مهندس «باهنر» نائب رئیسان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر ورزش و جوانان ، دکتر «امیررضا خادم»، پهلوان «محمدرضا طالقانی»، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه، معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور و مهمان‌هایی از وزارت خارجه و وزارت کشور که مقدم شان را گرامی می‌داریم و از اینکه دعوت ما را پذیرفتند، تشکر می‌کنیم.

نماینده‌ی مردم خوی در خانه ملت با اشاره به برخی نواقص نشست فوق گفت: البته این جلسه به علت عجله‌ای که در کار داشتیم قطعاً ایرادات و اشکالاتی از جمله در دسترس نبودن محل برگزاری(تالار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دیر ارسال شدن دعوتنامه‌ها هم‌چنین کوچک بودن محل برگزاری که به ما امکان دعوت بیشتر از 120 نفر را نداد، از این مشکلات است.

صدر در خصوص علت و موضوع این نشست اظهار کرد: این نشست قرار بود برای بررسی چگونگی پیشرفت پروژه‌های شهرستان خوی هم‌چنین بررسی احداث بارگاه و یادمان پوریای ولی برگزار شود، اما شهرستان خوی در حوزه‌ی علم و فرهنگ آنقدر پتانسیل دارد که اگر فقط در این حوزه به قابلیت‌های این شهرستان توجه و به جهانیان شناسانده شود، می‌تواند شهرستان خوی را به اوج شهرت و پیشرفت برساند، البته به غیر از حوزه‌ی فرهنگی در حوزه‌های دیگر از جمله کشاورزی، معادن و صنعت نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوی نه تنها غیرقابل انکار بلکه بسیار چشمگیر هستند که در این حوزه‌ها هم باید اقدم اساسی شود.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص بخشی از قابلیت‌های خوی گفت: در خصوص قابلیت‌های فرهنگی این شهرستان باید به برخی مشاهیر و سرآمدهای آن اشاره کنیم، مزار «شمس تبریزی» و «پوریای ولی» هم‌چنین قلعه ی «کوراوغلو» در این شهرستان قرار دارد. علما و دانشمندان بسیار بزرگی در این شهرستان متولد شده‌اند که می‌توان به آیت‌الله العظمی «خویی»، علامه «زریاب» و دکتر «محمدامین ریاحی» اشاره کرد، اگر این بسته‌ی فرهنگی یعنی مشاهیر خوی تکمیل شود قطعاً می‌تواند در توسعه‌ی آن نقش بسیار اساسی ایفا کند.

نماینده‌ی مردم خوی در خانه ملت با تأکید بر لزوم احداث بارگاه پوریای ولی خاطرنشان کرد: بعنوان نمونه در برنامه‌ی ورزش از نگاه 2 که با حضور پهلوان طالقانی و جمعی دیگر برای بررسی مزار پوریای ولی در خوی بصورت زنده پخش شد، قرار بود این برنامه 90 دقیقه باشد که به علت استقبال مردم کشور تا 2 بامداد و بیش از 4 ساعت به طول انجامید، که نشان‌دهنده‌ی علاقه مردم به این اسطوره پهلوانی کشور است.

صدر ادامه داد: بلافاصله افراد و شخصیت‌ها ی بسیاری برای بازسازی مزار پوریای ولی در خوی اعلام آمادگی کردند.

وی با انتقاد از کسانی‌که سنگ بر سر راه توسعه‌ی خوی می‌اندازند، گفت: البته بلافاصله برخی‌ها خواستند تردید ایجاد کنند، افرادی مطلب نوشتند، به این افراد باید گفت، مردمی که از 100 یا 50 سال پیش مزار پوریای ولی را زیارت می‌کنند و در آنجا شمع روشن می‌کنند، به مزار پوریای ولی اعتقاد دارند و همانند شما سیاسی کاری نمی‌کنند.

نماینده‌ی مردم خوی در خانه ملت با تجلیل از مقام شهدا اظهار کرد: شهرستان خوی بیش از 1000 شهید والامقام در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد که سرداران بزرگی در میانشان بود و برای این شهرستان ظرفیت‌های فرهنگی بشمار می‌روند، نخستین فرماندار شهید نظام جمهوری اسلامی و شهید عدالت نیز از همین شهرستان هستند، باید بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی برای ایجاد جاذبه‌های لازم استفاده کنیم.

صدر درباره‌ی اقدامات وی، افزود: وقتی من به نمایندگی مردم انتخاب شدم، اکثر روستاهای بالای 300 خانواری ما جاده‌ی دسترسی نداشتند، فرودگاه تعطیل بود، نساجی به تعطیلی کشیده شده بود، دانشگاه دولتی نداشتیم، بیمارستان‌هایمان 90 ساله بودند. با انبوه مشکلات اما با کمک مسئولان و اراده و همت مردم کار را آغاز کردیم.

نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره با تأکید بر لزوم همکاری و همدلی افزود: احداث بیمارستان تأمین اجتماعی که 21 سال نیمه‌تمام تعطیل شده و شخصی در آنجا به پرورش مرغ می‌پرداخت دوباره از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: احداث بیمارستان 160 تختخوابی را آغاز کردیم اما سرعت عملیات احداث آن بسیار کند است. مرزی که 40 سال بسته بود، باز شد و جاده‌اش تا حدودی برای عبور و مرور آماده شد. اما هنوز در اول راه هستیم، من بعنوان سرباز مردم به خدمت مشغول هستم اما نه تنها من بلکه هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را به مقصد برساند، باید همه دست به دست هم دهیم و با یاری، همکاری وهم‌فکری موانع موجود بر سر راه توسعه‌ی شهرستان و کند شدن روند اجرایی پروژه‌ها را شناسایی و برای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

دکتر صدر با تأکید بر ضرورت تعجیل در انجام کارها گفت: باید در انجام کارها، بخصوص کارهای فرهنگی عجله کنیم، چون شمس تبریزی را می‌خواهند به نام ترکیه به ثبت برسانند، پوریای ولی را کشور دیگری می‌خواهد تصاحب کند.

نماینده‌ی مردم خوی در خانه ملت بعنوان نمونه درباره‌ی بازسازی چشمه‌ی آب گرم گفت: شما قلعه‌ی «کوراوغلو» در جاده‌ی قطور بالای کوه و در دامنه‌اش چشمه‌ی آب گرمی است که می‌خروشد و در پائین کاروانسرای شاه عباسی واقع شده است، سرعین چه دارد جز آب گرم که این همه مسافر سالانه به آنجا مسافرت می‌کنند، می‌توان با دو سه میلیارد تومان در کنار قلعه‌ی «کوراوغلو» و کاروانسرای شاه عباسی، استخرهای آب گرم ایجاد کرد و منطقه‌ای با صفاتر و دیدنی‌تر از سرعین بوجود آورد.

صدر افزود: منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی خوی به تصویب رسید و می‌توان با همکاری سرمایه‌داران خویی این منطقه را ایجاد کرد تا برای قشر عظیمی از جوانان اشتغال آبرومند فراهم شود.

وی از حضار و مردم خوی خواست همکاری کنند و در پایان خاطرنشان کرد: برای ارائه‌ی طرح، برنامه و مشارکت در توسعه و عمران شهرستان هم‌چنین سرمایه‌گذاری در آن از همه شما یاری می‌طلبم و آماده‌ی هر کمک و همکاری هستم و در محل فرمانداری دفتری برای جذب مشارکت‌های مردمی و حمایت از سرمایه‌گذاری با همکاری فرماندار دایر می‌شود، تا در کمترین زمان با همکاری هم بتوانیم زمینه و امکانات لازم را برای سرمایه‌گذاری در عمران و آبادانی و شغل ایجاد کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا