گوناگون

عمر اتوبوسهای گیلان، 2 سال کمتر از میانگین کشوری

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: عمر ناوگان عمومی اتوبوس در گیلان 2 سال از میانگین کشوری کمتر است.

ناصر آل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اینکه در مقایسه با عمر ناوگان عمومی سواری، میانگین عمر سواری‌های عمومی استان با میانگین کشوری برابر است، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما در بخش ناوگان عمومی، مینی‌بوس است که 4 سال از عمر ناوگان عمومی مینی بوس‌رانی کشور عقب‌تر هستیم.

وی افزود: در گیلان 112 شرکت حمل و نقل مسافر و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر مشغول به فعالیت هستند. حدود 500 راننده در بخش مسافری استان فعالیت دارند.

آل محمدی با بیان اینکه در 5 ماهه اول سال‌جاری 2 میلیون و 500 هزار جابجایی مسافر در استان انجام شده است، ادامه داد: در شرایط عادی، ناوگان عمومی استان می‌تواند نیازهای مردم و مسافرین را تامین می‌کند اما در زمان پیک سفر مانند ایام نوروز و پایان شهریور مجبوریم از ناوگان معین استانهای همجوار نظیر استانهای قزوین و اردبیل استفاده کنیم. به طور میانگین سرانه اشغال صندلی‌های اتوبوس عمومی 45 درصد است.

وی، مهمترین اولویت کاری این اداره کل را کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ارائه خدمات به استفاده کنندگان از ناوگان عمومی استان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های دولت هر ساله باید 10 درصد از تلفات جاده‌ای استان کاسته شود و ما در تلاش هستیم تا این میزان در گیلان تحقق یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا