گوناگون

رفتارهای حرفه‌ای کشاورزان گیلان تغییر می‌کند؟

مدیر امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: باید با تغییر در رفتارهای حرفه‌ای کشاورزان، به سوی توسعه کشاورزی چند کارکردی حرکت کنیم.

علی اصغر داداش پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان تنها تامین کننده غذا برای جامعه رو به رشد در معادلات اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: استان گیلان به لحاظ قابلیت‌های سرزمینی خود به ویژه برخورداری از شالیزارهای مستعد و حاصلخیز در سراسر استان، محلی مناسب برای تولید محصولات متنوع در بستری از شالیزارها با ماهیت چند کارکردی است. پرورش همزمان برنج با ماهیان گرم آبی نظیر کپور و ماهیان چینی به صورت توام و پرورش همزمان اردک‌های بومی و اصلاح شده به صورت توام از مصداق‌های کشاورزی چند کارکردی است.

داداش پور، دیگر مصداق کشاورزی چند کارکردی را پرورش ماهی قزل آلا در اراضی شالیزاری به عنوان کشت دوم و سوم در اراضی شالیزاری عنوان کرد و گفت: پرورش راتون و کشت انواع سبزیجات، صیفی جات، حبوبات، علوفه و سایر محصولات به عنوان کشت‌های دوم و سوم در اراضی شالیزاری از دیگر راهکارهای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان است.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید دانش فنی برای اجرای هدفمند طرح‌های مورد اشاره و ترویج فراگیر آن در بین مخاطبین و علاقمندان با استفاده از رسانه‌های مختلف امید می‌رود با تقویت باورهای مردمی شاهد تغییر در رفتارهای حرفه‌ای کشاورزان با روی آوردن به سوی توسعه کشاورزی چند کارکردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا