گوناگون

پروژه آب شرب میانه تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان در سفر صبح شنبه به شهرستان میانه و در بازدید از سد شهریار و پایاب آن اطهار داشت: پروژه انتقال آب شرب میانه از سد گرمی چای با تصفیه خانه و 50 کیلومتر خط انتقال از پیشرفت 70 درصد ی برخوردار بوده و با استفاده از مکانیزم ماده 56 و مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال 94 تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه با احداث کامل سد شهریار یک هزار و 900 هکتار از زمین های اطراف سد به زیر آب خواهد رفت، گفت: در مقابل چهار هزار و 800 هکتار از زمین های کاغذکنان تحت آبیاری با پمپاژ آب از سد قرار خواهند گرفت.

چت چیان اظهارکرد: مطالعه این طرح از سوی آب منطقه ای استان انجام شده و با استفاده از فاینانس و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وزیر نیرو به اجرای بخشی از پایاب سد آیدوغموش میانه نیز اشاره کرده و تکمیل آن را نیازمند استفاده از محل اعتبارات فاینانس برای بهره برداری در سال های آینده عنوان کرد.

چت چیان در پایان با اشاره به پروژه فاضلاب شهرک اندیشه میانه گفت: فاضلاب شهرک اندیشه با 28 کیلومتر در حال اجراست که 9 کیلومتر از آن به اتمام رسیده و اجرای کامل نیازمند یکصد میلیارد ریال اعتباراست که با امضای موافقتنامه هایی 40  میلیارد ریال مصوب شده و به محض تخصیص، پنج کیلومتر از این طرح نیز اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا