گوناگون

پروژه های نیمه تمام دانشگاه اراک تا شهریور به اتمام می رسد/ افتتاح دانشکده های پزشکی و دارو سازی در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رفسنجانی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از اماکن و تاسیسات ورزشی و ساختمان ها و پروژه های نیمه تمام دانشگاه آزاد اراک افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت هدفمند در ترسیم نقشه علمی و توسعه متوازن و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور است.

وی افزود: تحقق اهداف کلان نظام و تبدیل کشور به قطب توانمند تولیدی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند زیرساختهای قدرتمند دانشگاهی و پژوهشی است و دانشگاه آزاد اسلامی با درک این رسالت مهم با تمام توان در صحنه حاضر است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ای عظیم است که در دهه عدالت و پیشرفت به عنوان محور خلق اندیشه های بارور و تولیدهای علمی قوی و کاربردی مطرح بوده و در کنار توسعه نرم افزاری و علمی واحدهای دانشگاهی، گسترش فضاهای ساختمانی استاندارد و با کیفیت را نیز دنبال کرده و اکنون به عنوان الگویی از دانشگاه غیردولتی موفق مطرح است.

 

IMG18553573

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت نگهداری از فضای سبز و سایت های این واحد دانشگاهی  را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک از امکانات، زیرساخت ها و ساختمان های آموزشی و فضای سبز بسیار مناسبی برخوردار است و خوشبختانه از سرانه لازم بر اساس استانداردهای جهانی برخوردار است.

افتتاح دانشکده های پزشکی و دارو سازی و فنی ومهندسی در اراک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی نیز با اشاره به این که واحد اراک، از اولین واحدهای دانشگاهی بود که مورد بازدیدآیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است گفت: در کنار پیگیری و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام واحد، افتتاح ساختمان‌های جدید دانشکده های پزشکی و دارو سازی، دانشکده فنی ومهندسی و ساختمان آزمایشگاه ها نیز مدنظر قرار دارد.

علیرضا نظام آبادی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی با 120 هزار متر مربع فضاهای آموزشی و رفاهی به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی غرب کشور مطرح است.

وی افزود: این دانشگاه 350عضو هیات علمی تمام وقت و ششصد استاد حق التدریس دارد و 74 هزار دانشجوی فارغ التحصیل آن در بخشهای مختلف جامعه به خدمتگذاری اشتغال دارند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: 16 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک ، در172 رشته تحصیلی شامل 15 رشته در مقطع دكترای تخصصی، 44رشته در مقطع كارشناسي ارشد، 73 رشته در مقطع کارشناسی، 20 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 20 رشته در مقطع کاردانی در6 دانشكده به تحصیل اشتغال دارند.

IMG18562671

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن زیرساخت‌های علمی و فنی از جمله فضاهای فیزیکی مناسب، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و متعهد، نقش‌آفرین در توسعه علمی وآموزشی و فرهنگی کشور است.

این واحد دانشگاهی یک فرصت برای توسعه علمی کشور شده است

وی عنوان کرد: این واحد دانشگاهی با ارائه خدمات گسترده به دانشجویان، تبدیل به یک فرصت برای توسعه علمی کشور شده است و هرساله موفق به کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری در زمینه علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی می‌شود.

دکتر نظام آبادی اظهار داشت: واحد اراک با تدوین برنامه راهبردی طبق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری و رهنمودهای رییس هیات موسس ،هیات امنا و سیاست های خردورزانه و عدالت محور ریاست عالی دانشگاه دکتر میرزاده و تکیه بر ارتقای کیفیت؛ آموزش و پژوهش و شاخص‌های فرهنگی در راستای نیل به اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی حرکت می کند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک دستیابی به افق‌های بلند در جهت تولید علم و ارتقاء کیفیت دانشگاه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای رقابت با سایر دانشگاه‌ها و قرار گرفتن در نظام رتبه بندی ملی و بین المللی دانشگاه‌ها و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک به قطب علمی و فرهنگی کشور را هدف اصلی خود می داند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن بازدید از واحد دانشگاهی اراک، از مراکز شازند و آستانه و آشتیان نیز بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا