گوناگون

پساب فاضلاب کرج بخش کشاورزی و صنعت اشتهارد را شکوفا می کند

ابوالفضل اینانلو در گفتگو با مهر، در مورد طرح انتقال پساب فاضلاب کرج به شهرستان اشتهارد اظهار داشت: استفاده از پساب فاضلاب در بخش های صنعت و کشاورزی در بسیاری از کشورها از شیوه های اجرا شده و نتیجه داده است و اجرای آن در اشتهارد نیز نتایج بسیار مثبتی در پی خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی اشتهارد، این طرح از طرح های بسیار ارزشمندی است که اجرای آن می تواند به شکوفایی بخش کشاورزی، توسعه بخش صنعت و پرشدن سفره های آب زیرزمینی منجر شود.

وی با اشاره به استفاده از آب شرب در بخش کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه در بخشهایی از حوزه کشاورزی از آب شرب استفاده می شود در حالیکه پساب فاضلاب غنی ترین و بهترین آب برای استفاده در بخش کشاورزی است و نباید از این منبع غنی به سادگی گذشت.

استفاده از آب شرب در بخش کشاورزی

اینانلو تاکید کرد: با توجه به اینکه انتقال آب از سد کرج و طالقان به این شهرستان عملی نیست تنها راه تامین آب بخش کشاورزی و پر شدن سفره های زیرزمینی اجرای طرح انتقال پساب کرج است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

فرماندار اشتهارد با اشاره به خشک و کویری بودن این شهرستان و کمبود منابع آبی گفت: استفاده بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی تبعات ناگواری از جمله پدیده ریزگردها را به دنبال دارد و برای پیشگیری از تشدید این پدیده باید روشهای دیگر تامین آب را جایگزین کنیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا