گوناگون

پشتیبانی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی اولویت اصلی ماست

81207049 5770943

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه پارس روز چهارشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: تلاش می کنیم با بهره گیری از همه منابع و ظرفیت های سازمانی آن را برای انجام ماموریت اصلی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: انجام وظایف محوله سازمانی با هدف پشتیبانی از فرآیند های تولید از میدان مشترک پارس جنوبی از اولویت های مهم سازمان منطقه ویژه پارس است که این مهم بجد دنبال می شود.

یوسفی، با تقسیم اولویت های سازمان منطقه ویژه پارس به اولویت های عمومی و تخصصی ادامه داد: احیای ارشدیت این سازمان بر مجموعه منطقه و در میان همه شرکت های مستقر در محدوده منطقه ویژه پارس براساس قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مهمترین اولویت های عمومی این سازمان است و تلاش می کنیم با تصحیح برخی از فرآیند ها این امر تحقق یابد.

وی بیان کرد: بهبود روش های انجام کار به منظور صرفه جویی در برخی از هزینه های عمومی سازمان امری امکان پذیر است که به طور فطع با انجام برخی از تغییرات در وضعیت موجود و تدوین برخی از فرآیندهای کاری، گام موثری در ارتقای بهره وری برداشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تاکید کرد: ایجاد زمینه های مناسب به منظور تسریع و تسهیل در فراهم آوردن فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت فعال در پشتیبانی از طرح های توسعه ای پارس جنوبی از جمله اولویت های تخصصی این سازمان است که انتظار می رود با برنامه ریزی صحیح و اصولی از برخی از ناهماهنگی ها و موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

یوسفی با بیان این که رویکرد ما باید منافع ملی باشد افزود: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در شرایط تحریم با سرمایه گذاری میلیاردها دلار در پارس جنوبی به موفقیت های چشمگیری در زمینه احقاق حقوق ملت ایران در برداشت از میدان مشترک گازی با کشور قطر دست یافته که دستیابی به این موفقیت مرهون حمایت مردم در برهه های حساس تاریخی و تلاش کارکنان صنعت نفت در این منطقه از کشور بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی صحیح و اصولی وزارت نفت در بهره برداری از فازهای اولویت دار پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور هم اکنون رشد قابل توجهی داشته و امیدواریم با بهره برداری کامل از فاز 12 پارس جنوبی در نیمه دوم سال جاری، 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شود.

مدیرعامل سامان منطقه ویژه پارس همچنین خواستار سامان دهی در امور گمرکی در این منطقه شد و افزود: پارس جنوبی از ظرفیت های فراوانی در زمینه فعالیت های اقتصادی و بازرگانی برخوردار است که می توان با بهره گیری از قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تحولی بزرگ در رونق و شکوه اقتصادی این منطقه ایجاد کنیم.

وی پیگیری ماموریت های سازمان منطقه ویژه پارس در ارتباط با ارایه خدمات عمومی و پروژه های زیر بنایی آب، برق و راه های ارتباطی را امری مهم دانست و تاکید کرد: عزم دولت و وزارت نفت توسعه منطقه ویژه پارس است که این امر جز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در منطقه و استان میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس نباید در ارایه خدمات به محیط پیرامونی و شرکت های مستقر در منطقه به گونه ای عمل کند که به بروکراسی بیشتر در این زمینه دامن زده شود بلکه هدف ما تسهیل در ارایه خدمات است که تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است که در موعد مقرر اجرایی خواهد شد.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست که اکنون 10 فاز با تولید روزانه 280 میلیون مترمکعب گاز در حال بهره برداری است. ک/1

539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا