گوناگون

پشت پرده توصیه نتانیاهو به اوباما درباره عراق

روزنامه “هاآرتص” چاپ رژیم صهیونیستی اظهارات اخیر نخست وزیر این رژیم درخصوص اوضاع عراق را به معنای رضایت وی از تضعیف عراق توصیف کرد.

به گزارش العالم،روزنامه “هاآرتص” چاپ رژیم صهیونیستی اظهارات اخیر نخست وزیر این رژیم درخصوص اوضاع عراق را به معنای رضایت وی از تضعیف عراق توصیف کرد.

 این روزنامه تأکید کرد، “بنیامین نتانیاهو” به “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا در خصوص بحران عراق و درگیری دولت عراق با گروه‌های تروریستی توصیه کرده است: “وقتی دشمنانت با یکدیگر در حال جنگ هستند، نباید یکی از آنان را در برابر دیگری تقویت کنی، بلکه باید هردوی آنان را تضعیف کنی”.

این روزنامه پیام نتانیاهو به اوباما را مانند اظهارات “مناحیم بیگن” نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر دانست که درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفته بود: “برای هردو طرف آرزوی موفقیت کامل داریم”.

این روزنامه به نقل از افراد نزدیک به کاخ سفید گزارش داد که هدف نتانیاهو از این توصیه‌ها، جلوگیری از همکاری واشنگتن و تهران در عراق دانست.

نتانیاهو همچنین گفته بود جنگ در سوریه و عراق بین دو گروهی است که هر دو از دشمنان آمریکا و “اسرائیل” هستند، بنابراین باید هر دو طرف را تضعیف کرد.

روزنامه هاآرتص ادامه داد: نتانیاهو به اوباما توصیه می‌کند که که خودش بدون تقویت دولت مالکی و کمک به آن، به صورت مستقیم اقدامی نظامی ضد داعش انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا