گوناگون

پنج تن مواد غذایی فاسد در اصفهان دفن بهداشتی شد

81227723 5806487

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره دو اصفهان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مواد غذایی در بازدید هایی که در اجرای طرح تشدید کنترل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی از 15 اسفند سال گذشته تاکنون انجام شده بدست آمد و متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

ˈفریبا فرهیˈ اضافه کرد: این اقلام شامل خرما، دوغ، دلستر، بیسکوییت، گوشت قرمز، شیرینی، گز، لوز بادامی، دسر میوه ای، آبنبات چوبی و دراژه بود که به دلایل مختلف، از جمله کاربرد رنگ مصنوعی، انقضای تاریخ مصرف و فساد و کپک زدگی، توسط بازرسان بهداشت محیط جمع آوری شده بود.

فرهی ادامه داد: برخی از این مواد دارای لیبل و برچسب تقلبی و برخی دارای مشخصات درست ولی تاریخ مصرف گذشته اند و با جمع آوری این مواد غذایی بیش از 80 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و پروانه بهره برداری بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مراکز بهداشت محیط و یا سامانه 1490 گزارش دهند.

فرهی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص تولید و توزیع نان خانگی و نظارت بر آن گفت: تاکنون 10 واحد تولید نان خانگی مجوز بهداشت دریافت کرده و نان تولیدی در این واحدها با مجوز بهداشت توزیع می شود.

وی افزود: برای ساماندهی مابقی واحدهای تولیدی نان های فله ای نیز برنامه هایی داریم که در راستای سلامت مردم خواهد بود.

میرزایی از دیگر کارشناسان این مرکز نیز گفت: خانه هایی که در آنها نان پخت می شود شناسایی می شود و با بازرسی این واحدها کارت بهداشت دریافت خواهند کرد.

مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که توسط بازرسان بهداشت مرکز شماره دو اصفهان کشف شده بود، امروز از چرخه عرضه به شهروندان خارج و در «گردنه زینل» دفن بهداشتی شد.

پ/7141/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا