گوناگون

پنج طرح کلان ملی مورد حمایت وزارت نفت قرار گرفت

81227689 5806452

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمدرضا مقدم عصر چهارشنبه در نشست خبری تفاهمنامه مشترک میان وزارت علوم و وزارت نفت که در محل وزارت علوم برگزار شده بود، گفت: صنعت نفت دارای پژوهشگاه هایی با 50 سال و دانشگاه هایی با 70 سال قدمت است.

وی ادامه داد: صنعت نفت موقعیت ویژه ای را از بعد انرژی در دنیا دارا است.

مقدم رابطه میان انرژی و امنیت انرژی، رشد اقتصاد و محیط زیست را بسیارر مهم عنوان کرد و گفت: محور همه این موضوعات بر فناوری تمرکز دارد.

مقدم خاطر نشان کرد: ایران در شاخص شدت مصرف انرژی از پرمصرف ترین کشورها است.

معاون پژوهشی وزرات نفت خاطرنشان کرد: در ایران 99.6 درصد منابع اولیه از نفت و گاز تامین می شود و گاز نقش بسیاری مهمی در سبد مصرف انرژی داخلی دارد.

مقدم نفت و گاز را یک حقوق بین نسلی و متعلق به تمام نسل ها عنوان کرد و گفت: حفظ منابع نفت و گاز بر عهده تمام نسل ها قرار دارد.

وی بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه در تولید مصرف اسراف را کنار بگذاریم تا نسل های مختلف از این انرژی بهره مند شوند.

معاون پژوهشی وزارت نفت افزایش کارایی انرژی را به توسعه فناوری مرتبط دانست و گفت: با توسعه فناوری می توان 350 تا 400 میلیون بشکه نفت در سال صرفه جویی داشت.

مقدم با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت تدوین شده است که شامل دو بحث اساسی ارتقای توانمندی علمی و آموزشی کارکنان صنعت و رویکرد فناوری در اقتصاد دانش بنیان در حوزه نفتی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کمک این تفاهمنامه مشترک میان وزارت خانه های نفت و علوم یک پشتیبانی از توانمندی های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارجی شکل گیرد و به ساختار موجود اضافه شود.

علمی(3)**2038**م.ب**1599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا