پیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پهپاد DARPA ایده بلند پروازانه‌ای که با موفقیت آزمایش شد + ویدیو

پهپاد DARPA در حالی پرواز موفق خود را پشت سر گذاشت که این نسل از پهپادها را جز پهپاد های نسل جدید می‌نامند و نام خود را از مؤسسه تحقیقات رباتیک و دانش‌بنیان پنتاگون که به نام دارپا گرفته است.با این حال این موسسه با ساخت پهپاد دارپا و آزمایش موفق آن، توانست نام خود را در تولید نسلی جدید از پهپاد های عمود پرواز به ثبت برساند که این نوع از پهپادها می تواند به کلی جایگاه سایر پهباد ها را در کارایی دقیق زیر سوال ببرد. با میهن پست همراه شوید.

پهپاد DARPA با آزمایش موفقیت آمیزش در حالی جای خود را در ایده بلند پروازانه یک پهپاد برای آینده را ثبت کرد که مدت نسبتا زیادی است کهزموسسه تحقیقاتی DARPA رویای یک پرنده ۲۴ موتوره را در سر می‌پروراند که اختصارا VTOL یا پرنده عمود پرواز و عمود فرود نامیده می‌شود. این رویا که در مرحله سخن به‌نظر مسخره می‌آید اکنون در گام  اول خود عملی شده است و نمونه کوچک و نخستین آن با موفقیت در آزمون‌های عملی، موجب امیدواری تیم تولیدی پهپاد DARPA شده است.

البته نمونه ای که شما کاربران میهن پست تصاویر و ویدیو آن را در این پست مشاهده می کنید با نام «برخورد آذرخش» است که شرکت Aurora Flight Sciences موفق شد نمونه نخستین آن را با موفقیت آزمایش و سیستم‌های آئرودینامیک و کنترل از راه دور این پهپاد را به خوبی بیازماید.

پهپاد DARPA

پهپاد DARPA در ابعاد یک پنجم واقعی ساخته شده و طبق برنامه نمونه اصلی در ابعاد واقعی قرار است در سال ۲۰۱۸ یعنی دو سال دیگر عملیاتی شود و اکنون ثابت شده که ایده نخستین قابل دستیابی است.

ایده نخستین برای ساخت پهپاد DARPA در واقع ساخت پهپادی بود که بتواند نزدیک به ۲ تن بار را با سرعتی نزدیک به ۴۴۰ کیلومتر در ساعت حمل کند. پروژه‌ای که بسیار بزرگتر از ابعاد شرکتی است که نمونه نخستین را ساخته است اما ارتش ایالات متحده آمریکا از برنامه خود کوتاه نمی‌آید و با تزریق بودجه به شرکت‌‌های دانش‌بنیان کوچک، قصد دارد این بلند پروازی را جامه عمل بپوشاند.

منبع: gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا