گوناگون

"پول من"، "پول تو" نکنید

یک روانشناس معتقد است: زوجین از دنبال حرف گرفتن جداً پرهیز کنند.

میردریکوند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در رابطه با بدبینی، بدگمانی و شک و دودلی گفت: شک و تردید باعث می‌شود اتفاقات ناگواری در زندگی پیش بیاید. یک زن و مرد با هدف رسیدن به اهدافی اقدام به زندگی مشترک می‌کنند تا به یک سری اهداف برسند.

وی اضافه کرد: زن و شوهر باید توجه داشته باشند هرچه دنبال حرف را بگیرند مشکل آن‌ها حادتر می‌شود، لذا در پاره‌ای از موارد لازم است یکی از زوجین کوتاه بیاید.

این روانشناس یادآور شد: البته اکثر افرادی که بدبین هستند وقتی در زندگی آن‌ها کنکاش می‌کنی متوجه می‌شوی در زندگی گذشته‌شان با مشکلی مواجه بوده‌اند، مثلاً والدین‌شان با هم مشاجره و اختلاف داشته‌اند، والدین‌شان از هم طلاق گرفته‌اند و یا این‌که پدر یا مادرشان معتاد بوده‌اند و این بدبینی ناشی از تجارب گذشته وی است.

وی ادامه داد: این قبیل افراد به‌خاطر مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی داشته‌اند یاد نگرفته‌اند که چگونه به دیگران اعتماد کنند.

میردریکوند با بیان این‌که افراد خوشبین همواره شکل‌های خوب قضیه را می‌بینند و افراد بدبین همواره شکل‌های بد قضیه را می‌بینند، تصریح کرد: افراد بدبین همیشه به‌دنبال علائمی می‌گردند که ثابت کنند طرف مقابل قصد آزار وی را دارد و وی را دوست ندارد.

این روانشناس با اذعان به این‌که انسان‌های خداپرست بدبین نیستند و همواره چیزهای خوب را می‌بینند، خاطرنشان کرد: اعتماد ریشه اصلی زندگی است، اگر اعتماد از بین یک خانواده رخت بربندد و طرفین به هم اعتماد لازم را نداشته باشند آن خانواده پوشالی و پوچ خواهد بود.

وی افزود: افراد خیلی سریع به اقوام و اطرافیان نزدیک خود خوش‌بین می‌شوند چراکه همیشه از آن‌ها احترام و محبت دیده، اما با مشاهده کوچک‌ترین بی‌احترامی بلافاصله نسبت به آن فامیل بدبین می‌شوند، در صورتی‌که در چنین مواقعی فرد باید نیکی‌ها و محبت‌های آن فامیل و یا عضو خانواده خود را با خود مرور کند و اگر بی‌احترامی و بدی از وی دیده به پای مشکلات وی بگذارد و از آن گذشت کند.

میردریکوند تاکید کرد: البته باید توجه داشت که ما نباید انتظار داشته باشیم همه افراد فامیل آن کاری را انجام دهند که ما دوست داریم، چراکه هر فردی سلایق و خصوصیات مخصوص به خود را دارد، لذا باید تفاوت‌های فرهنگی افراد را در نظر بگیریم.

وی افزود: امروزه مشکلات اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی و بسیاری موارد دیگر باعث شده آدم‌های اطراف ما خسته‌تر از آن‌چه ما انتظار داریم باشند، لذا لازم است در مواجهه با برخی از بی‌احترامی‌ها و رفتارهای غلط از دیگران بلافاصله نسبت به آن‌ها بدبین نشویم.

وی در بخشی از سخنانش از درآمد اقتصادی خانم‌ها به‌عنوان یکی از عوامل ایجاد اختلاف و شک و بدبینی بین زوجین یاد کرد و ادامه داد: در چنین مواقعی اگر خانم‌ها یک کنترل ایثارگرانه نداشته باشند باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها خواهد شد. زن و شوهر در این مواقع باید پول‌هایشان را روی هم گذاشته و صرف زندگی کنند اگر بحث «پول من»، «پول تو» در میان باشد باعث بروز بی‌اعتمادی بین آن‌ها خواهد شد.

این روانشناس با بیان این‌که لازم است در پاره‌ای موارد برای رضایت دل همسر گذشت کرد، افزود: خانم‌ها باید بدانند نوع عشق زن و مرد متفاوت است، شوهر آن‌ها پدر فرزندانی نیز هست، برادر خواهران و فرزند خانواده‌ای نیز هست که آن‌ها هم به محبت و عشق وی محتاج هستند، لذا زن نباید خودخواهانه عشق و پول شوهر را فقط برای خود بخواهد.

وی در پایان متذکر شد: همسران باید برای هم وقت بگذارند، آن‌ها باید مراقب باشند کاری نکنند که همسرشان نسبت به آن‌ها بدبین شود، آن‌ها باید نسبت به هم عشق و تعهد داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا