گوناگون

پيام‌هاي انتخابات سوريه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

نظام سوريه با شكست دشمنان براي براندازي در حالي انتخابات رياست جمهوري را در برابر چشم جهانيان برگزار كرد كه هيچ كس باور نمي‌كرد نظام سوريه تا سال دوام بياورد و تصور همه بر اين بود سوريه طي دو يا سه هفته تا نهايت يك ماه سقوط مي‌كند ولي اين كشور با مقاومت مردم، ارتش و نيروهاي مدني خود توانست در برابر اين جنگ نابرابر مقاومت كند و به موفقيت‌هاي چشمگيري در عرصه نظامي و سياسي دست يابد به طوري كه اكنون در مقابل چشم جهانيان انتخاباتي را برگزار كرد كه همه تحليلگران سياسي بشار اسد را پيروز اين انتخابات مي‌دانستند.

مردم سوريه دريافتند كه نظام اين كشور حافظ منافع و تماميت ارضي اين كشور است و از حق مردم اين كشور و حتي از يك وجب از خاك اين كشور كوتاه نخواهد آمد و بر عكس مخالفان كه از دهها دولت خط مي‌گيرند آنچنان دچار شكاف و دو دستگي شدند كه حتي در صدد حذف يكديگر برآمدند. برگزاري كنفرانس‌هاي متعدد و به اصطلاح دوستان سوريه نيز نتوانست اندكي از اين اختلافات بكاهد و آنها را براي مدتي هرچند كوتاه گردهم آورد.

در طول سه سال گذشته 32 گروه تروريستي از 80 كشور مختلف جهان براي مقابله با نظام سوريه با كمك آمريكا، عربستان، قطر، اردن، تركيه و كشورهاي غربي وارد سوريه شدند و جنايت وحشيانه‌اي را عليه اين كشور مرتكب شدند؛ جنايتي كه زبان از گفتن آنها قاصر است.

بر اساس گزارش رسانه‌هاي غربي، عربستان و قطر در طول سه سال گذشته به طور مشترك 36 ميليارد دلار كمك مالي و تسليحاتي در اختيار گروههاي تروريستي قرار دادند. هدف طراحان اين جنگ اولا نابودي ارتش سوريه و گروه‌هاي مسلح اين كشور بود تا نتواند مقابل رژيم صهيونيستي و توسعه طلبي اين رژيم درمنطقه عرض اندام كند. هدف ديگر از اين آتش افروزي در سوريه قطع محور مقاومت تهران-دمشق وبيروت و سرانجام حذف مقاومت لبنان از صحنه سياسي و عملياتي بود.

سوريه در طول سه سال گذشته با وجود بحران داخلي قانون اساسي را به همه پرسي گذاشت و انتخابات مجلس و شوراها را برگزار كرد و اين اقدامات بخشي از دستاوردهاي سياسي دولت بشار است. حذف قانون تك حزبي و تشكيل احزاب مخالف، اعطاي ازادي‌هاي فرد و اجتماعي، ازادي زندانيان سياسي و دادن آزادي به رسانه‌ها بخشي از تغييرات سياسي حاكميتي 14 ساله بشار اسد بود.

با وجود انتقاداتي كه بر نظام سوريه وارد است اينكه چرا اين اصلاحات كند و ديرهنگام انجام شد، اما با اين حال اين كشور گام‌هايي را در اين زمينه برداشت تا اين اصلاحات در آينده سياسي اين كشور نهادينه شود ولي تروريست‌ها و حاميان مالي و تسليحاتي آنها از اصلاحات و خواسته‌هاي مخالفان كه برخي از اين خواسته‌ها از نظر نظام سياسي اين كشور برحق و قانوني بوده سوء استفاده كردند و جنگ ويرانگري را عليه اين كشور به راه انداختند كه رفع آثار وخرابي‌هاي ويرانگر اين جنگ به چندين سال زمان نياز دارد.

بنابراين نكته‌اي كه بسيار حائز اهميت است اين است كه انتخابات روز سه شنبه اين كشور را نمي‌توان تنها يك انتخابات داخلي صرف تلقي كرد چرا كه تاثير مستقيمي بر شكل گيري نقشه سياسي خاورميانه بر اساس معيارها و الگوهاي ايران، سوريه و مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين برجاي خواهد گذاشت.

استراتژي آمريكا و غرب و همپيمانان منطقه‌اي اين كشورها در راستاي تغيير مهم‌ترين نظام‌هاي غيرهمسو با سياست‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي با شكست مواجه شد و اين سياست هزينه‌هاي سنگيني براي غرب و آمريكا به دنبال خواهد داشت.

از اين رو انتخابات سرنوشت ساز روز سه شنبه اين كشور صرف نظر از نتيجه آن براي دوستان و دشمنان ملت و نظام سوريه اين پيام را خواهد داشت كه اين انتخابات به تقويت محور مقاومت خواهد انجاميد و در ثاني نااميدي دشمنان سوريه از روي كار آوردن نظام دست نشانده و وابسته به آمريكا و رژيم صهيونيستي و انزواي رژيم‌هاي مرتجع عربي را به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا