گوناگون

پيگريني: حالا مي‌توانيم از قهرماني حرف بزنيم

تيم فوتبال منچسترسيتي شب گذشته در ديداري معوقه از هفته بيست‌ونهم ليگ برتر انگليس موفق شد ميهمان خود، استون ويلا را با نتيجه 4 بر صفر شکست دهد و با صعود به صدر جدول رده‌بندي شانس خود را براي کسب دومين قهرماني‌اش در اين رقابت‌ها طي 3 فصل گذشته افزايش دهد.

به نقل از تسنيم، منچسترسيتي که با 4 گل خود برابر استون ويلا شمار گل‌هاي زده خود در اين فصل را به مرز 100 گل رساند، حالا با 2 امتياز اختلاف نسبت به ليورپول در صدر جدول قرار دارند و با پيروزي در بازي آخر خود در خانه برابر وستهام قهرمان مي‌شود. با توجه به تفاضل گل بهتر منچسترسيتي نسبت به ليورپول (63 به 50) حتي تساوي مقابل وستهام هم مي‌تواند شاگردان مانوئل پيگريني را قهرمان کند.

پيگريني که به نظر مي‌رسيد تقريباً از قهرماني تيمش در ليگ برتر مطمئن شده است، در کنفرانس خبري پس از بازي گفت: حالا مي‌توانيم از قهرماني حرف بزنيم چون اگر بازي بعدي را ببريم قهرمان مي‌شويم. به نظر من اين قهرماني بسيار مهم خواهد بود. علاوه بر اهميت خود جام، نحوه بردن آن هم بسيار مهم است.

سرمربي شيليايي من‌سيتي افزود: فکر مي‌کنم ما يک شيوه بازي خاص خود را داريم و تيمي هستيم که بازي‌هاي جذابي را ارائه مي‌کند. فکر مي‌کنم سيتي تيمي گلزن است و هميشه به دنبال افزايش آمار گل‌‌هاي خود است. اين ويژگي به نظر من همان قدر اهميت دارد که فتح ليگ مهم است. اميدوارم در بازي آخر هم همان بازي را ارائه کنيم که در طول فصل به نمايش گذاشتيم. از اينکه توانسته‌ام اين تيم را به اين شيوه هدايت کنم بسيار خوشحالم.

پيگريني در صورت قهرماني منچسترسيتي در ليگ برتر به اولين مربي غيراروپايي تبديل خواهد شد که مهمترين جام باشگاهي فوتبال انگليس را کسب مي‌کند. تيم او با پيروزي برابر استون ويلا عملاً قهرماني را براي چلسي غيرممکن کرد؛ همان تيمي که او بارها شيوه بازي و تاکتيک‌هاي سرمربي پرتغالي‌اش، ژوزه مورينيو را زير سوال برد.

سرمربي پيشين مالاگا و رئال مادريد تصريح کرد: راه‌هاي زيادي براي بردن يک جام وجود دارد اما من اين شيوه را انتخاب کرده‌ام. قهرماني با فوتبالي جذاب تا هواداران هم لذت ببرند. شايد راه‌هاي ديگري هم براي قهرماني وجود داشته باشد اما به نطر من زيبايي در فوتبال يک فاکتور بسيار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا