گوناگون

پیاده روها محل اسکان مسافران آستارا شد

81255107 5853392

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از نخستین روز از آغاز تعطیلات به مناسبت عید سعید فطر ، شهرستان گردشگرپذیر آستارا میزبان هزاران نفر از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که برای دیدن و استفاده از جاذبه های طبیعی و گردشگری حیران ، سواحل و بازارچه ساحلی آمده اند .

هوای مطبوع این روزهای آستارا در این فصل از سال باعث حیرت مسافران و شهروندان شده است و وزش نسیم خنک بهاری در مرداد ماه شاید یکی از دلایل ماندگاری مسافران در غربی ترین نقطه استان گیلان محسوب می شود .

خیابان های امام خمینی ( ره ) و فارابی به عنوان دو خیابان اصلی شهر اسیر بار ترافیکی سنگین خودرو هاست و تردد در سطح خیابان ها به کندی صورت می گیرد .

طرح سالمسازی مرکز شهر آستارا با دو برابر شدن وسعت آن نسبت به سال گذشته ، از روز هفتم مردادماه چادرهای رنگارنگ اسکان هزاران گردشگر را به خود می بیند .

آبتنی کردن ، تماشای مسابقات هندبال قهرمانی کشور و نیز استفاده کردن از برنامه های فرهنگی و هنری ، این روزها نوار ساحلی آستارا را به یکی از زیباترین نقاط گردشگری گیلان تبدیل کرده است .

جاده حیران هم اینک با حرکت لاک پشتی خودروها مثل ماری دور ارتفاعات دلربا و سحرآمیز منطقه پیچیده و تابلوی زیبایی را خلق کرده است .

ترافیک در آن مسیر مسافران را وادار به کنار زدن خودرو و نیز خریدن و خوردن بلال ، تمشک و عسل معروف حیران می کند تا بلکه خستگی چند روزه سفر از جان و تنشان برطرف شود .

آستارا در دو روز اخیر پر ترافیک ترین و شلوغ ترین روزهای خود را در طی چند سال اخیر سپری می کند و انگار موج دوم ورود مسافران به آستارا در فصل تابستان موجی است که بسیار زیبا با امواج دریای خزر در آستارا گره خورده است .

اما این تمام ماجرا درباره زیبایی های آستارا نیست ، این شهرستان مرزی در شمال غربی گیلان با جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و 600 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند .

آستارا با آمیزه ای از جاذبه های گردشگری کوهستان ، دریا ، جلگه ، تجارت ، زیست محیطی و مرزی طی دو دهه گذشته گام های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته و از سال گذشته در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است .

شهر مرزی آستارا یکی از سرسبزترین و زیباترین نقاط شمالی کشور محسوب می شود و پوشش جنگل های پهن برگ آن تا ارتفاع یک هزار و 500 متر ، امکان جذب صدها گروه کوهنورد طبیعت گرد را فراهم آورده است .

دو واحد چشمه آبگرم جنگلی معروف ˈکوته کومهˈ در نزدیکی شهر لوندویل و نیز آبگرم ˈعلی داشیˈ در نزدیکی روستای گیلده گردنه حیران از جمله مهمترین جاذبه های منطقه در همه فصول سال است .

تالاب زیبای استیل که یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده و مهم آستارا به شمار می رود و در حاشیه جاده لوندویل به آستارا واقع شده ؛ دیگر جاذبه طبیعی این شهرستان است که در همه ایام سال پذیرای هموطنان است .

سازمان محیط زیست کشور با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل در ضلع شرقی جاده لوندویل به آستارا که حدود یکهزار هکتار وسعت دارد ، به ایجاد پارک طبیعت گردی اقدام کرده و هر روز هزاران گردشگر از نزدیک با طبیعت محصور منطقه و نیز گله های بزرگ ˈگوزن زرد و مارالˈ از نزدیک دیدن می کنند .

سازمان جنگلها و مراتع نیز در ارتفاعی پائین تر و در نزدیکی شهر آستارا با ایجاد پارک گردشگری ˈبی بی یانلوˈ با وسعت بیش از یکهزار هکتار که در آن اقدام به کشت هزاران درخت کرده ، مجموعه ای از امکانات زیبای طبیعت گردی و گردشگری را برای مسافران ایجاد کرده است .

واقع شدن در نقطه مرزی و رونق مبادلات مرزی در آستارا جذابیت گردشگری تجاری را برای این شهر به ارمغان آورده به طوری که حدود یک هزار و 500 واحد تجاری در بازارچه ساحلی و مرزی آستارا کالاهای خارجی با منشا کشورهای چین ، ترکیه و اروپا را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می کنند .

شهرستان مرزی آستارا طی یک دهه گذشته همواره در ˈتجارت چمدانیˈ رتبه های نخست را در گمرکات کشور به خود اختصاص داده و هر روز آمد و شد مردم جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز در این شهرستان دیده می شود .

شهرستان مرزی آستارا در غرب گیلان واقع شده و با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری شهر رشت مرکز استان قرار گرفته است . ک/3

7105 / 535/604

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا