گوناگون

پیشنهاد تبدیل شرکت دخانیات به موزه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آباد در نطق پیش از دستور به مناسبت هفته محیط زیست، گفت: محیط زیست سالم تاثیر عمیقی بر روح و روان آدمی دارد و بخش اعظمی از افزایش ابتلا به بیماری های روحی، روانی و افسردگی در میان اقشار مختلف شهر گواه محرومیت از حق داشتن محیط زیست سالم شهری است.

وی با بیان اینکه سالهاست در شهر پرجمعیت تهران با معضلی چون صنایع و مشاغل مزاحم روبرو هستیم، گفت: با گذر از هر محله شاهد تعدادی از مشاغل آلاینده و پر سر و صدا هستیم که سالیان متمادی به کسب و کار و سلب آسایش شهروندان پرداخته اند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران فعالیت شرکت دخانیات در محله سلامت را مصداق یکی از صنایع مزاحم در پایتخت دانست و گفت: انتشارات بخارات سمی ناشی از فرآیند تولید موجب آلودگی محیط زیست و سلب آسایش شهروندان شده است.

آباد با بیان اینکه در دل بافتهای مسکونی محله طوس کارخانه سیمان سبب انتشار ریزگردها و آلودگی صوتی است، گفت: کارگاه استوک در محله خاورشهر نیز از طریق سوزانده کابل ماشین اوراقی برای استخراج روی و مس به انتشار آلاینده های خطرناکی در هوا مشغول است.

وی با اشاره به اینکه هر روز به فهرست قاتلان خاموش در شهر اضافه می شود، تصریح کرد: کوره های آجرپزی محله دولتخواه و  اسماعیل آّباد اطراف بافت های مسکونی را محاصره کرده اند.

آباد با یادآوری قانون مجلس در زمینه ممنوعیت فعالیت صنایع مزاحم در حریم شهر گفت: باید مانع فعالیت این گونه صنایع شویم.

در ادامه احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تاثیر پیگیری های شورای شهر در کاهش آلودگی های پایتخت گفت: پیگیری ها و فضاسازی های مناسب شورای شهر سبب کاهش آلودگی هوا شد که این نشان می دهد با نگاه استراتژیک و جرات و جسارت می توان مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان ظرفیت تبدیل به موزه صنعت را دارد، اظهار داشت: شرکت دخانیات نیز با توجه به ارزش معماری می تواند به موزه سلامت بدل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا