گوناگون

چشم انداز سرمایه گذاری ها در مشگین شهر خیره کننده است

81204191 5765971

ابراهیم امامی روز سه شنبه در همایش تجلیل از برترین های بخش کشاورزی مشگین شهر با اشاره به سرمایه گذاری های خوب انجام شده در این شهرستان از راه اندازی مجتمع کشت گیاهان گلخانه ای توسط سرمایه گذار آذری و ایجاد پایانه صادرات میوه در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان این که امسال خسارت های زیادی به باغات ، مزارع و صنایع جانبی وارد شده گفت: پرداخت غرامت باغداران و کشاورزان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی آغاز شده و برای جذب کمک های فنی اعتباری و استمهال سه ساله تسهیلات کشاورزی نیز تلاش

می شود.

وی خواستار بررسی راهکارهای پیشگیرانه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از جمله اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام سازگار با شرایط اقلیمی منطقه شد.

وی توسعه آبزی پروری ، ترویج کشت سیفی جات و کشت حبوبات به عنوان محصولات ارگانیک را از روش های خارج شدن از اقتصاد تک محصولی شهرستان مشگین شهر بیان کرد.

به گزارش ایرنا ، وکیلی مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این همایش گفت: این استان با داشتن 9/1درصد از اراضی کشور سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

وی افزود: در حالی که سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور در بخش کشاورزی 20 درصد بود این رقم در استان اردبیل به 30 درصد افزایش یافته بود.

وی از فعالیت 45 شعبه بانک کشاورزی در مناطق مختلف استان خبر داد و بر همکاری این شعب با کشاورزان تاکید کرد.

احمد معصومی مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر نیز گفت: در هفته جهاد کشاورزی هفت پروژه عمرانی ، تولیدی و خدماتی با شش میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای 10 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شد.

در پایان این همایش از فعالان برتر بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، باغبانی ، زنبور داری ، آبزی پروری ، دام و طیور با هدایایی تجلیل شد.

مشگین شهر در 100 کیلومتری شمال اردبیل واقع است. این شهرستان از چند روز پیش از جنب و جوش اقتصادی برخوردار بوده و بزرگترین مجتمع فولادی شمال غرب کشور هفته گذشته در آن کلنگ زنی شد.

7117/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا