گوناگون

چندو چون پیرامون طرح دفن اموات در بوستان های بزرگ پایتخت

81240403 5828135

به گزارش خبرنگار ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و در تمام طرح ها و لایحه ها سعی دارند تا نفع و ضرر شهروندان را مد نظر قرار دهند.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا در جریان بررسی مصوبه ˈالزام شهرداری تهران به حسن اجرای مصوبات شورای شهر در خصوص جانمایی، تملک و ساماندهی گورستان های جدیدˈ پیشنهاد دفن اموات در بوستان های بزرگ شهر تهران را مطرح کرد که این موضوع مورد توجه رسانه ها و شهروندان قرار گرفت.

این موضوع در فضاهای مجازی نیز منتشر شد و شهروندان به ویژه آن دسته از افرادی که محل سکونتشان در نزدیکی بوستان ها بود به دلیل مشکلات احتمالی که دفن اموات ممکن است برای آنان ایجاد کند، با آن مخالف هستند.

بابک فرزین دفن اموات در بوستان ها را به نوعی رانت تعبیر می کند و می گوید: در این صورت افرادی که متول هستند برای دفن اموات خود، بوستانی را انتخاب می کنند.

وی می گوید: در این طرح شاید بوستان های افراد فقیر و غنی نیز متفاوت باشد که در شان جامعه نیست.

این شهروند ایجاد طرح های نوین را نوعی مشکل تراشی برای شهروندان می داند و می گوید: در شهر تهران هر روزه باید منتظر یک طرح جدید باشیم که بخشی از زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

شهروند دیگری نیز با تاکید بر اینکه در شهر تهران برای کفن و دفن اموات خانواده ها متحمل هزینه های بسیار می شوند، می افزاید: طرح این موضوع شاید بهانه ای برای افزایش قیمت قبر است و مدیریت شهری می خواهد قبر در این بوستان ها را با قیمت های بیشتری به فروش برساند.

وی می گوید: در بسیاری از شهرها و کشورهای پیشرفته، برخی از خدمات برای شهروندان رایگان است اما در پایتخت ایران، هیچ خدماتی به صورت رایگان ارائه نمی شود.

شهروند خانمی نیز با بیان اینکه بهتر است اعضای شورای شهر به دیگر کشورها بروند و از وضعیت شهروندان در این کشورها مطلع شوند، می گوید: باید از همه برنامه های رفاهی و خدمات شهری برای شهروندان شهرهای بزرگ و پیشرفته، الگو گرفته شود و تنها در دفن اموات الگو گیری نشود.

وی می افزاید: نمی خواهم زمانیکه دختر کوچکم را به پارک می برم، نگران باشم که به کاروان تشییع جنازه برخورد می کنم.

او می گوید: فرزندم از سر و صدا و گریه و زاری برای اموات ناراحت شده و تا مدت ها حال مناسبی ندارد.

بر اساس این گزارش ˈغلامرضا انصاریˈ عضو شورای شهر تهران در این خصوص می گوید: پارک ها محل آسایش و تفریح طبقات مختلف اجتماع هستند.

وی با اشاره به آموزه های دینی می افزاید: از نظر شرعی حضور در آرامستان ها توصیه شده و موجب آرامش و تغییر رفتار افراد می شود و از تاکیدات دینی است ولی باید شرایط همه طبقات جامعه را در نظر بگیریم.

بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان از پارک ها استفاده می کنند و باید به دنبال این باشیم که آرامستان های موجود را به فضای پارکی و تفریحی تبدیل کنیم تا آسایش بیشتری برای شهروندان ایجاد کنیم.

ˈاحمد دنیا مالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این باره می گوید: این موضوع باید کارشناسی شود ولی مردم عکس العمل خوبی در خصوص دفن اموات در بوستان ها ندارند و نمی خواهند که در درون بافت شهری آرامستان ها ایجاد شود.

وی گفت: شورا بر اینکه آرامستان ها را از حالت مرکزی خارج کرده و در نقاط مختلف آرامستان ایجاد شود نظر مساعد دارد.

تهرام/7244/564

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا