گوناگون

چند واحد غال کاری غیرمجاز در تهران پلمپ شدند

81202428 5762907

غال کاری به روش و قابلیتی برای استحصال طلا از خاک های صنعتی مورد استفاده در طلاکاری و طلاسازی و همچنین از ضایعات الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه(موبایل) اطلاق می شود.

ˈحمید راحتیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماه گذشته در بخش آفتاب چندین واحد صنعتی و سنتی غال کاری به دلیل نداشتن مجوز فعالیت و رعایت نکردن نکات زیست محیطی، پلمپ شدند.

وی با اشاره به شناسایی چند واحد صنعتی متخلف زیست محیطی درهفته گذشته، گفت: با توجه به اخطارهای قانونی ابلاغ شده از سوی مراجع قضایی، در هفته محیط زیست، یک واحد ریخته گری و نورد و سه واحد غال کاری سنتی غیر مجاز پلمپ شدند.

راحتی با تاکید بر اینکه این واحدهای صنعتی باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز استقرار دریافت کنند، گفت: صدور این مجوز مشروط به استعلام و تاییدیه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست حوزه مربوط است.

وی افزود: واحدهای صنعتی به دلیل استقرار در فضای باز، ملزم هستند در مسیر کوره های ذوب از فیلترینگ هوای استاندارد برای کنترل و تصفیه غبار و گازهای منتشره آلاینده استفاده کنند.

این مقام مسوول در ادامه اظهار کرد: واحدهای غیرمجاز به دلیل نگرفتن مجوز فعالیت و همچنین نداشتن فیلتر تصفیه در کوره های ذوب با اخذ مجوز از مراجع قضایی از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران افزود: در ادامه این سری از عملیات ها، گشت یگان حفاظتی محیط زیست تهران 26 واحد صنعتی غیرمجاز را شناسایی کرده است که در صورت ارائه ندادن مدارک و نکات ایمنی زیست محیطی از طریق مراجع قضایی نسبت به پلمپ کارگاه های آنها اقدام خواهد شد.

تهرام/1699/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا