گوناگون

همایش چشم اندازهای نوین توسعه پایدار شهری در سبزوار برگزار شد

81202435 5762905

دبیر علمی همایش چشم اندازهای نوین توسعه پایدار شهری سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این همایش با هدف همفکری و هم اندیشی بین متخصصین دانشگاهی و نهادها و ارگان های دست اندر کار ساخت و ساز شهری در خصوص مدیریت ساخت و ساز برگزار شد.

شهاب عباس زاده با اشاره به مشکل و فقدان کیفیت ساخت و سازها و رشد قارچ گونه ساختمان های بلند در سبزوار افزود:این وضعیت در کمتر از یک دهه آینده شهر را از بعد منفی دگرگون کرده و افق روشنی ندارد.

وی ساخت و سازهای شهری ، زیبایی شناسی ، تکنولوژی های نوین ساخت و ساز و حقوق شهروندی را از محورهای این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت ترسیم چشم انداز جامع برای شهر گفت : با توجه به اقلیم و پیشینه تاریخی ،فرهنگی و اجتماعی سبزوار ، ضروری است تا چشم اندازی از این منطقه ترسیم شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد ترسیم چشم اندازی خاص سبزوار پیشنهاد جامعه دانشگاهی است که امیدواریم با همکاری و همت مسوولان و دستگاه های اجرایی شهرستان به ثمر برسد.

مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری گفت : ما باید بتوانیم از سرمایه اقتصادی ، اجتماعی ، اقلیمی و زیست محیطی سبزوار در راستای بهره وری اکولوژیکی (بوم شناختی ) استفاده کنیم .

عباس زاده افزود: قصد داریم با همکاری همه سازمانها و ارگانها همایش چشم اندازهای نوین توسعه پایدار شهری را سالیانه به صورت کاربردی تر در سبزوار برگزار کنیم.

همایش یک روزه چشم اندازهای نوین توسعه پایدار شهری توسط دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری ، فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی و اداره راه و شهرسازی سبزوار برگزار شد.

7495/7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا