گوناگون

گزارشی از رانت 650 میلیون یورویی در صحن مجلس قرائت می شود

81202441 5762920

«محمدرضا پور ابراهیمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه مسایل و مشکلات واردات کالاهای اساسی در کشور بویژه گزارش احمد توکلی نماینده تهران از رانت 650 میلیون یورویی در واردات این کالاها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این که در این جلسه احمد توکلی نماینده تهران نیز حضور داشت،افزود: در این جلسه ابتدا گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره شرایط و مقررات مربوط به واردات کالاهای اساسی به بحث گذاشته شد و سپس توکلی توضیحاتی درباره رانت صورت گرفته به اعضای کمیسیون ارایه کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: پس از ارایه این گزارش مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش ارایه شده از سوی مرکز پژوهش ها و نیز گزارش توکلی را جمع بندی و در قالب نظر نهایی کمیسیون در صحن مجلس ارایه کند.

به گفته وی، نظر دیوان محاسبات کشور درباره تخلفات صورت گرفته در پرونده رانت 650 میلیون یورویی نیز در گزارش مرکز پژوهش های مجلس قید شده است.

محمود شکری دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره مصوبات این کمیسیون به ایرنا گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در دستور کار این کمیسیون قرار داشت تا بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس مورد رسیدگی مجدد قرار گیرد.

به گفته نماینده مردم تالش در مجلس، کمیسیون اقتصادی با بررسی مجدد این بندها، بند مربوط به تمدید کارت بازرگانی بدون پیگیری از سازمان امور مالیاتی به دلیل ایجاد مشکل در وصول مطالبات دولت، رای لازم را از کمیسیون دریافت نکرد.

سیام**2025 **1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا