گوناگون

چه آینده‌ای در انتظار گردشگری آبادان و خرمشهر است؟

مسؤول انجمن دوستداران میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: آینده صنعت گردشگری آبادان و خرمشهر چه خواهد شد؟

امید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: آبادان و خرمشهر با داشتن جاذبه‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس، صنعتی و تجاری از جمله شهرهای مهم در صنعت گردشگری استان خوزستان به شمار می‌آیند که مورد توجه بسیاری از مردم ایران و خوزستان هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از مردم ایران از اقصی نقاط کشور در ایام نوروز آبادان و خرمشهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند تا ضمن استفاده از آب و هوای خوش و بهاری این شهرها از اماکن تاریخی، آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس و هم‌چنین بازارهای خرید این دو شهر دیدن کنند و با کوله‌باری از خریدهای رنگارنگ و خاطرات شیرین سال جدید خود را رقم بزنند که این موضوع موجب شده نبض اقتصادی استان خوزستان به تپش درآید.

نوری تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری اروند یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در سال‌های اخیر می‌توانست صنعت گردشگری را در آبادان و خرمشهر رونق ببخشد، اما متأسفانه آن چنان که باید اتفاقی را شاهد نیستیم. از سویی علی‌رغم تصویب ایجاد روستای هدف گردشگری در روستای سادات این مساله نیز محقق نشده است و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: بسیاری از اماکن اقامتی و زیرساخت‌های مربوط به صنعت گردشگری در آبادان و خرمشهر از جمله راه‌آهن و فرودگاه در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایجاد شده بودند، اما در این سال‌ها به خوبی رشد نکرده‌اند و هم‌چنان در همان حد باقی مانده‌اند. مسؤولان نیز چندان رغبتی برای رونق صنعت گردشگری نشان نمی‌دهند یا این که اطلاع‌رسانی لازم صورت نمی‌گیرد، به نحوی که انجمن دوستداران که تشکلی مردم نهاد است هیچ گونه اطلاعی از برنامه‌های در دست اقدام در زمینه گردشگری ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا