گوناگون

خوزستان امداد ریلی ندارد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: با توجه به وجود شبکه گسترده ریلی در خوزستان و اینکه به تازگی شاهد حوادث ریلی بوده‌ایم، استقرار امداد ریلی در خوزستان الزامی است.

دکتر شهریار میرخشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود شبکه ریلی قطار جنوب، خوزستان امداد ریلی ندارد و با این شرایط، امدادرسانی در حوادث ریلی از طریق پایگاه‌های جاده‌ای، انجام و در صورت نیاز از امداد هوایی استفاده می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: بعد مسافت پایگاه‌های اورژانسی که در سطح استان مستقر هستند، زیاد نیست و ایستگاه‌های قطار از طریق جاده‌های فرعی به جاده‌های اصلی و محل استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس دسترسی دارند، بدین ترتیب در صورت وقوع حوادث ریلی در خوزستان از امدادرسانی جاده‌ای استفاده می‌شود.

میرخشتی اظهار کرد: با اینکه وجود امداد ریلی در استانی چون خوزستان ضروری است ولی نبود آن موجب نمی‌شود که از امدادرسانی در این حوزه غافل شویم. خود را موظف می‌دانیم که در امدادرسانی حوادث ریلی جوابگو باشیم و نیروی امدادی به محل اعزام کنیم.

وی ادامه داد:‌ با همه این شرایط، اولویت‌بندی‌ها به گونه‌ای است که باید ابتدا کمبودهای شدید پایگاه‌های امداد جاده‌ای را برطرف کرد و تا وقتی سیستم امداد جاده‌ای در خصوص تامین پایگاه‌های جاده‌ای و شهری کامل نشود،‌ ورود به بخش دیگری از امداد، شاید کارشناسی و فنی نباشد و در مجموع، اولویت با پایگاه‌های امداد جاده‌ای است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: سالیان سال بود که لزوم راه‌اندازی امداد هوایی با توجه به شرایط خوزستان و راه‌های صعب‌العبور و حادثه‌خیز آن، ضروری بود که به دلیل مشکلات بودجه‌ای راه‌اندازی امداد هوایی امکان‌پذیر نمی‌شد ولی خوشبختانه امسال در جهت اجرای طرح تحول سلامت در استان، بودجه‌ای برای امداد هوایی اختصاص داده شد که شاهد افتتاح آن بودیم.

میرخشتی همچنین به آمار بالای غرق‌شدگی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان از جمله استان‌هایی است آمار بالایی در بخش غریق‌ها دارد. بنابراین وجود امداد آبی نیز در خوزستان ضرورت دارد ولی آنچه که حایز اهمیت است، تامین بودجه و دیگری ضرورت رسیدگی به پایگاه‌های جاده‌ای است که در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا