Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعلمی و فناوریمحيط زيست

ژاکت هوشمند با قابلیت هایی شبیه به پوست بدن انسان + عکس

چندیست که تکنولوژی و هوش مصنوعی وارد صنعت مد و پوشاک نیز شده است و حالا دانشمندان با تولید یک ژاکت هوشمند توانسته اند در این زمینه گام بزرگی را بردارند و یا به عبارت بهتر آنها این صنعت را با این اختراع جدید متحول کرده اند .ژاکت هوشمند ، توسط دانشمندان کمپانی Omius ساخته شده است . این ژاکت به گونه ای طراحی شده که می تواند دمای بدن را متناسب با دمای محیط تغییر دهد . دانشمندان در این پروژه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و رباتیک موفق به ساخت این ژاکت هوشمند شده اند و گفته شده که ژاکت ساخته شده توسط این کمپانی در حقیقت هوشمند ترین ژاکتی است که تا کنون تولید شده است .

ژاکت هوشمند کمپانی Omius با الهام از مادر طبیعت اختراع شده است . دانشمندان در این کمپانی ابتدا به بررسی ویژگی های بافت گیاهان پرداخته اند و سپس برای تنظیم بهتر درجه حرارت یک سیستم تهویه ژاکت با استفاده از روزنه‌ های گیاهان ایجاد کرده اند که البته این روزنه‌ ها منافذ میکروسکوپی هستند که گیاهان آنها را به منظور ورود و خروج گاز ها باز و بسته می‌ کنند به این ترتیب ژاکت می تواند به مرور زمان خود را با بدن فرد هماهنگ کرده و شبیه به پوست دوم انسان عمل کند.

همچنین این ژاکت هوشمند دارای حسگر هایی برای اندازه گیری دمای محیط و دمای بدن فرد است و اطلاعات این حسگر ها به پردازنده طراحی شده در داخل ژاکت ارسال خواهد شد ، پس از پردازش اطلاعات در پردازنده متناسب با دما منافذ باز و یا بسته خواهد شد . این منافذ در قسمت قفسه سینه و پشت ژاکت قرار گرفته شده و کاملا قابل مشاهده است .

البته جالب است بدانید که Omius این ژاکت را بصورت ضد آب و ضد باد طراحی کرده بطوریکه در زمان استفاده هیچ آب و یا فشار هوای زیادی به آن نفوذ نخواهد کرد .

باهم در میهن پست تصاویری از ژاکت هوشمند Omius را تماشا می کنیم.

 

منبع : omiustech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا