Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

جدیدترین تصاویر حلقه های سیاره زحل توسط ناسا منتشر شد

سازمان فضایی ناسا در حالی جدیدترین تصاویر حلقه های سیاره زحل را منتشر کرده است که ایت تصاویر توسط کاوشگر فضایی کاسینی از فاصله نزدیک از حلقه های سیاره زحل عکاسی کرده است. تصاویر جدید چشم اندازی بی سابقه  از جزییات بخش های بیرون حلقه های اصلی سیاره نشان می دهد. به گفته ناسا در این تصویر برخی ساختارهایی وجود دارد که در عکس های ۲۰۰۴ وجود نداشته اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

حلقه‌های سیاره زحل گسترده‌ ترین سیستم حلقه سیاره‌ای در بین سیاره‌ های منظومه خورشیدی است. این حلقه‌ ها از ذرات بسیار کوچکی در اندازه‌ های چند میکرومتر تا چندین متر تشکیل شده است که بصورت توده‌ای از غبار به دور مدار زحل در گردش می‌باشد. ذرات این حلقه‌ها بیشتر از یخ آب و آلودگی‌هایی همچون گرد و غبار و دیگر مواد شیمیایی تشکیل شده است.

حلقه های سیاره زحل
مجموعه کامل حلقه‌ها در تصویری از زحل تحت تابش نور خورشید برای دید بهتر ، که در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶ توسط فضاپیمای کاسینی گرفته شد.

اکنون می توان این جزییات را دقیق تر بررسی کرد. این ساختارهای ناشناخته به دلیل تجمع ذرات ریز حلقه ها و قمرهای کوچک به ترتیب به وجود آمده اند و این کاوشگر هم اکنون مشغول انجام فعالیت بررسی حلقه های دور سیاره است و برای انجام این ماموریت هر هفته از لبه های خارجی حلقه ها می گذرد.

بد نیست اگر چه روشنایی حلقه‌ها قدر ظاهری سیاره زحل را افزایش می‌دهد، اما این حلقه‌ها از روی زمین با چشم‌های غیرمسلح قابل دیدن نیستند. در سال ۱۶۱۰ میلادی زمانی که گالیله برای اولین بار تلسکوپ را به سوی آسمان گرفت، به اولین شخصی تبدیل شد که توانست حلقه‌های زحل را مشاهده کند. هر چند که او نتوانست ماهیت حقیقی این حلقه‌ها را مشخص کند. در سال ۱۶۵۵ میلادی، کریستیان هویگنس اولین شخصی بود که حلقه‌ها را با عنوان دیسک‌های اطراف زحل معرفی نمود.

 این ماموریت در نوامبر سال ۲۰۱۶ آغاز شد و تا اواخر آوریل ادامه می یابد. به گفته ناسا تصاویر جدید بهترین نمونه از حلقه ها و ماه های سیاره زحل است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است .

با هم جدیدترین تصاویر منتشره حلقه های سیاره زحل توسط ناسا را تماشا می کنیم.

منبع  sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا