Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

کشف فسیل کرم دریایی رقاص در کوه‌ های راکی کانادا + عکس

چند مدتی است که دانشمندان با کشف فسیل های جانداران از جمله فسیل کشف شده کرم دریایی رقاص در کوه‌ های راکی کانادا که قدمتی ۵۰۰ میلیون سال دارد ، دریافته اند که این کرم دریایی برای شکار حرکاتی رقص‌ گونه انجام داده است. و بد نیست بدانید که این فسیل متعلق به دوران زمین‌شناسی کامبرین است و به کمک آنها محققان توانستند رفتار این کرم دریایی را در زمان شکار شبیه‌سازی کنند. ر ادامه با میهن پست همراه شوید.

فسیل کرم دریایی رقاص در منطقه برگس شیل  در کوه‌ های راکی کانادا پیدا شده‌اند که به خاطر داشتن فسیل‌های دوران کامبرین که حدود ۵۴۰ تا ۴۹۰ میلیون سال پیش را شامل می‌شود، معروف است.

فسیل کرم دریایی رقاص در واقع توسط محققان با نام علمی کرم احساساتی ثبت شده است و معتقدند دلیل حرکات رقص‌گونه این کرم دریایی ، به دست آوردن حداکثر غذای موجود در اطرفش بوده است.

جین کارون مسئول دیرین‌شناسی بی‌مهرگان در موزه سلطنتی اونتاریو در خصوص فسیل کرم دریایی رقاص گفته:

در این منطقه موجودات عجیبی یافت شده است اما به جرات می‌گویم که این کرم احساساتی یکی از عجیب‌ترین‌ها بوده و در واقع ابعاد این کرم نیز در حدود انگشت شست دست بوده است.

محققان معتقدند چنگال‌های پرقدرت این کرم‌ها به آنها کمک می‌کرده است که به راحتی به سطوح سخت و محکم بچسبند و این موضوع به تشکیل فسیل‌های کامل از آنها کمک کرده است.

پرزهای مویی‌ شکل که در بازوهای جلویی این موجود وجود داشته است به منزله یک فیلتر عمل کرده و این امکان را فراهم می‌کرده که فقط مواد غذایی مورد نیاز این جانور به بدنش برسد و البته محققان به کمک نرم‌ افزارهای شبیه‌ ساز رفتار این جانور را در زمان حرکات رقص شبیه‌سازی کرده‌اند.

دانلود

 

منبع  dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا