Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

حراج فولکس‌ واگن بیتل مدل ۱۹۶۶ به قیمت ۲۰ هزار پوند + عکس

خودرو جالب و خاص فولکس‌ واگن بیتل برای ما ایرانی ها ، خودرویی خاطره انگیز است و هنوز هم مدل هایی سالم از این خودرو در ایران یافت می شود. در این میان یک فولکس‌ واگن بیتل پنجاه‌ساله با تنها ۲۸ هزار کیلومتر کارکرد برای حراج ارائه شده است. این خودرو قرار است در حراجی Race Retro Classic Car به حراج گذاشته شود. این حراجی در تاریخ ۲۴ فوریه در بریتانیا برگزار می‌گردد و انتظار می‌رود این بیتل مدل ۱۹۶۶ با قیمتی بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار پوند فروخته شود.

فولکس‌ واگن بیتل یا فولکس قورباغه‌ ای در واقع نام یک مدل از خودروهای فولکس‌واگن و یکی از مشهورترین مدل‌های جهان است. این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود و در برخی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی و فولکس کفش‌دوزکی یاد شده است و البته هدف از طراحی این خودرو ، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بوده و بد نیست بدانید که تولید فولکس بیتل در سال ۱۹۹۴ مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت.

به هر حال به نظر می‌رسد که فولکس‌ واگن بیتل مدل ۱۹۶۶ که به حراج گذاشته شده است در شرایط کاملاً ایده آلی قرار داشته باشد چراکه رنگ بیرونی، قطعات کرومی ، رینگ‌ها و فضای داخلی آن کاملاً نو به نظر می‌رسند؛ اما بااین‌حال نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این بیتل به‌درستی نگهداری شده و فابریک است یا اینکه بازسازی شده است زیرا فروشنده هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد آن منتشر نکرده است ولی به‌هرحال این بیتل، گزینهٔ بسیار مناسبی برای خرید محسوب می‌شود.

البته چند سالی است که فولکس‌ واگن مدل محبوب بیتل را احیا کرده و نسخهٔ رتروی آن‌ را تولید می‌کند. نسخهٔ مدرن بیتل در حال حاضر در نسل دوم خود قرار دارد اما شنیده‌هایی حاکی از این هستند که سازندهٔ آلمانی قصد دارد نسل آیندهٔ بیتل را به‌صورت الکتریکی تولید کند.

با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا بیتل جدید بر روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن ساخته می‌شود که هم‌اکنون در جدیدترین نسخهٔ گلف و دیگر خودروهای گروه فولکس‌واگن بکار رفته است یا اینکه از پلت‌فرم الکتریکی جدید MEB استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد این بخشی از طرح الکتریکی آیندهٔ فولکس‌واگن باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا