Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تشخیص سرطان پوست بصورت حرفه ای با گجت جدید محققان دانشگاه استانفورد

همانند بسیاری از انواع سرطان ها در سرطان پوست نیز نجات فرد مبتلا وابستگی بسیار زیادی به زمان تشیخص بیماری در او دارد . اما تشخیص سرطان پوست تا حدی زمان بر بوده و اگر این بیماری در مراحل اولیه سریعا تشخیص داده نشود شانس بهبودی فرد بسیار پایین خواهد آمد . اما حالا محققان دانشگاه استانفورد گجتی ساخته اند که می تواند این بیماری را بصورت کاملا حرفه ای ، سریع و با دقت بالایی تشخصی دهد .

تشخیص سرطان پوست بصورت معمول با استفاده از روش بافت برداری انجام خواهد شد . به شکلی که ابتدا پزشک بخشی از بافت پوست بدن بیمار را با روش های بدون درد جدا کرده و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و جالب است بدانید اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود تا ۹۷ درصد شانس بهبودی کامل برای بیمار وجود دارد اما اگر بیماری کمی پیشرفت کند این میزان به ۱۴ درصد خواهد رسید .

تشخیص سرطان پوست با استفاده از گجت جدید ساخته شده توسط محققان دانشگاه استانفورد بسیار ساده است ، به این صورت که فرد تنها باید به وسیله گجت یک عکس از روی قسمتی از سطح پوست خودش که او را به سرطان مشکوک کرده تهیه کند سپس این عکس به پایگاه اطلاعاتی ارسال شده و نتیجه در مدت زمان بسیار کوتاهی به فرد اطلاع داده خواهد شد .

تشخیص سرطان پوست

در پایگاه اطلاعاتی عکس ارسال شده توسط فرد با ۱۳۰ هزار تصویر از ضایعات پوستی دیگر بیماران مقایسه خواهد شد و در این مرحله از یک الگوریتم هوشمند مصنوعی استفاده می شود که با کمک یادگیری عمیق دقت تشخیص سرطان پوست را بالاتر برده و برای ارائه نتیجه از پاسخ‌ های از پیش آماده استفاده می کند.

سرطان پوست سرطانی است که از پوست ناشی می‌شود. این دسته سرطان‌ها به دلیل رشد غیرعادی سلول‌ها که توانایی حمله یا انتشار به دیگر قسمت‌های بدن را دارند.

منبع : sciencedaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا