گوناگون

کارخانه خرما که غذای دانش آموزان غزه را تامین میکرد در آتش سوخت/بزرگترین انبار غذای WFP در غزه آسیب دیده

سلامت نیوز :با گذشت چهار هفته از درگیری‌ها در غزه، شرایط انسانی‌ به سرعت در حال وخیم شدن است و برنامه جهانی‌ غذا سازمان ملل به نیاز‌های رو به افزایش آسیب دیدگان از طریق فراهم کردن کمک‌های اضطراری غذایی‌ و تامین سایر مایحتاج پاسخ می‌‌گوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنامه جهانی غذا در ایران ارتارین کازین، مدیراجرایی WFP گفت: “این سازمان به شدت نگران به تعویق افتادن آتش بس است. WFP و سایر شرکایش همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. باید خاطر نشان ساخت که دسترسی به انسان‌هایی‌ که نیاز به کمک ما داشته و محاصره شده اند امری بسیار ضروریست.

در همکاری نزدیک با دفتر امداد به پناهندگان فلسطینی (UNRWA) در خاور نزدیک، WFP به تامین غذای مورد نیاز کسانیکه به مدارس UNRWA پناه برده اند، پرداخته است.تا به حال، WFP به بیش از 255 هزار نفر از آسیب دیدگان درگیری غزه کمک ‌های اضطراری غذایی رسانده است.

این تعداد 50 هزار نفر از شهروندانی است که طی دو روز اخیر نیاز به این آمار افزوده شده اند.

WFP، UNRWA و سایر شرکا در حال بررسی نیازهای افراد آسیب دیده هستند و همگی با تلاشی یکپارچه سعی در تحت پوشش قرار دادن شهروندان بیشتری دارند.تامین نیازهای اضطراری شامل:

• تامین غذای آماده برای 229 هزار و 270 نفر از آوارگانی که به مدارس UNRWA پناه برده اند و 10 هزار و 647 نفری که در پناهگاه های عمومی زندگی می کنند

• ارائه کوپن های الکترونیکی به 2 هزار و 283 خانوار آواره (حدود 13 هزار و 700 نفر) که نزد خانواده های میزبان زندگی می کنند. از طریق این کوپن ها افراد می توانند مواد غذایی مغذی را از فروشگاه های اطراف خود تهیه کنند، با آغاز برنامه اضطراری مشترک برنامه جهانی غذا و یونیسف دارندگان این کوپن ها همچنین می توانند آب و لوازم بهداشتی مورد نیازشان را خریداری نمایند.

• تعداد 2 هزار و 39 نفر از بیماران و کادر بیمارستان ها نیز جیره ی غذایی اضطراری دریافت می کنند.


طبق آخرین گزارش های رسیده از منطقه:

• کارخانه خرمایی که سالها جزو شرکای WFP بوده است و تهیه غذای دانش آموزان در کرانه باختری و غزه به عهده داشته است روز 30 ژوئیه در نتیجه حملات، در آتش سوخت.

• بزرگترین انبار غذای WFP در غزه آسیب دیده و تنها در زمان های محدودی در هنگام بحران قابل دسترسی است. WFP تلاش می کند تا به سرعت مواد غذایی را به محلی امن تر انتقال دهد

• فعالیت های WFP با همکاری سایر شرکا و هماهنگ کنندگان در امور بشردوستانه در راه اندازی شبکه لجستیکی منجر به شکل گیری سیستمی شده است که ارائه خدمات لجستیکی و کمک های بشردوستانه در منطقه را هماهنگ می کند.

اولین جلسه این گروه در 30 ژوئیه برگزار شد. این شبکه مسئول تسهیل در واردات تجهیزات امداد و نجات تمامی آژانس های فعال در امور بشردوستانه به غزه خواهد بود.

• علاوه بر ادامه کمک های اضطراری، WFP با همکاری سایر هماهنگ کنندگان امور بشردوستانه قصد از سرگیری توزیع عملیات معمول توزیع غذا میان 285 هزار نفر از ساکنان غزه که فاقد امنیت غذایی هستند را داشت اما با به تعویق افتادن آتش بس WFP مجبور به تعلیق این برنامه شد تا بتواند تمرکز بیشتری بر شرایط اضطراری داشته باشد.

• به دلیل تعویق آتش بس، عملیات معمول امدادرسانی غذایی که پیش از این هر دو ماه یکبار صورت می گرفت به هفته اول ماه اوت موکول شد. WFP و UNRWA مشترکا نیازهای غذایی دو سوم کل جمعیت نوار غزه را تامین می کنند.

• برنامه جهانی غذا برای ادامه پروژه خود در غزه، تا پایان سال نیاز فوری به 48 میلیون دلار آمریکا برای پاسخ اضطراری به نیازهای کنونی نوار غزه و 20 میلیون دلار برای ادامه برنامه های منظم اش در غزه و کرانه باختری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا