گوناگون

کارشناس خانواده: حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای زندگی بانشاط است

81164425 5696103

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈحسین دهنویˈ پنجشنبه در جمع معتکفان مسجد جامع رفسنجان افزود: حضرت زهرا (س) زمینی بودند اما جایگاه آسمانی داشتند زیرا با رفتار و کردار و منش خود مایه آرامش حضرت امیرالمومنین (ع) و فرزندانش می شد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) با تمام غم و اندوه که بیرون از خانه داشتند بواسطه روی خوش حضرت فاطمه (س) در خانه به آرامش می رسیدند.

مدرس و کارشناس علوم تربیتی در حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: یکی از آفت های بزرگ زندگی های امروز این است که مردان بخاطر سلب آرامش همسرانشان از خانه گریزانند و بدون دلیل در بیرون از خانه سر می برند.

حجت الاسلام دهنوی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها ترشرویی و اخم نمی کردند بلکه فضای خانه را با آرامش خاص آماده می کردند تا امام علی(ع) هنگام ورود به خانه تمام غم و اندوه و فشارهای کاری بیرون از خانه را فراموش کند.

مدرس و کارشناس علوم تربیتی در حوزه علمیه قم گفت: جمله های عاطفی خانم ها به همسرانشان مرد را به آرامش می رساند.

وی افزود: یکی از ویژگی های حضرت فاطمه (س) اقتدار بخشیدن به شوهرش بود و از وی اطاعت می کرد.

وی گفت: مرد علاوه بر نیاز غریزی و فطری نیاز به اقتدار دارد که می تواند این حس را از همسرش دریافت کند.

حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد: اقتدار در مرد نقش تکیه گاه و حمایت گری است لذا بانوان مطیع اوامر همسرانشان باشند تا مورد پرسش شوهران خود واقع شوند که در غیر اینصورت مردان محبت را در بیرون از خانه جست و جو می کنند.

وی سه گروه از زنان اقتدار شکن را چنین برشمرد، گره اول زنانی که سنشان از شوهرانشان بالاتر است و در زندگی نقش مادر را برای همسرانشان ایفا می کنند ، گروه دوم خانم هایی با تحصیلات بالاتر از آقایان هستند که فخر فروشی می کنند و گروه سوم خانم های شاغل که سعی دارند حقوق خود را برای اداره زندگی به رخ مرد بکشند.

این کارشناس و مشاور خانواده تصریح کرد: خانم ها بواسطه عاطفه و محبت به همسرانشان می توانند کانون گرم خانواده را رونق بخشند.

وی در پایان، گفت: کتاب گلبرگ زندگی برای دختران مجرد کتاب گلبرگ زندگی دو برای خانم ها در دوران عقد و کتاب گلبرگ زندگی سه برای تمامی خانم ها در هر مقطعی از زندگی که هستند در شناسایی تفاوت های بین زنان و مردان به علاقمندان کمک می کند.ک/2

7433/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا