گوناگون

کارگران مخالف ادغام تامین اجتماعی با بیمه سلامت هستند/ کارگران هزینه بیمه را از جیب خود پرداخت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، کریم صادق زاده ظهر پنجشنبه در تجمع بزرگ کارگران آذربایجان شرقی در سالن شهید پورشریفی تبریز با بیان این مطلب افزود: افراد بسیاری در تلاش هستند تا حق درمان را از دست کارگران خارج و هزینه های بیمه سلامت را از جیب کارگران پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: درمان رایگان یکی از هدیه های مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی به جامعه کارگری است و در آذربایجان شرقی نیز سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت سه باب بیمارستان تامین اجتماعی از دست کارگران و بازنشستگان خارج و ملحق به بیمه سلامت کردند تا تحت کنترل دولت باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خاطرنشان کرد: ادغام امکانات و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، تعارض کامل با اهداف قانون کار جمهوری اسلامی دارد.

صادق زاده همچنین در ادامه با اشاره به حقوق کارگران افزود: روز جهانی کارگر حق تمام فعالان کارگری بود که در راهپیمایی شرکت کنند و تجمع امروز تبریز نیز بر همین مبنا ترتیب یافت و به برکت دولت جدید تا حدودی فضا برای فعالیت های صنفی و کارگری مهیاتر شده است.

وی از اینکه تعدادی از کارفرمایان واحدهای تولیدی تبریز در شهرک های صنعتی مانع از حضور کارگران در تجمع امروز شده اند، گلایه کرد و افزود: جای تاسف است که تعدادی از کارفرمایان تهدید به اخراج کارگران در صورت حضور در تجمع کردند.

گفتنی است ظهر پنجشنبه کارگران و بازنشستگان برای اعتراض به ادغام تامین اجتماعی با بیمه سلامت در سالن پورشریفی تبریز تجمع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا