گوناگون

کارگران میادین میوه و تره‌بار نبض اقتصادی شهرداری

2221790 679به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر که امسال با ماه رجب فصل نیایش آغاز شد سازمان میادین میوه و تره‌بار اقدام به برپایی سه نمایشگاه در سه میدان میوه و تره‌بار در غرب و شرق مرکز پایتخت کرد.

به دنبال سوژه این خبر متناسب با این روز و برای دیدن عکس‌ها به بازار جلال آل احمد رفتم هنوز خبری از آمدن مدیرعامل نبود اما چهره‌های خیر مانده شهروندانی که برای خرید به بازار آمده بودند توجه جلب کرد انگار زحمت کارگران در قاب این تصاویر بیشتر خودنمایی می‌کرد.

سازمان میادین میوه و تره‌بار به عنوان قدیمی‌ترین سازمان خدماتی شهرداری با 6هزار کارگر یکی از قطب‌های اقتصادی شهرداری است که با توجه به نام‌گذاری امسال باید مورد توجه قرار گیرد. صدای هم‌همه خبر آمدن مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار رو نوید می‌داد آن هم با شاخه‌هایی گل در دست با کارگران گفتگو می‌کرد و با دادن شاخه‌ای گل روز شدن را تبریک می‌گفت از فرصت حضور صفوی مدیرعامل میادین میوه تره‌بار استفاده کرده‌ام گفتگویی با آن انجام دادم.

صفوی که خودش هم از نمایشگاه عکس بازدید کرده بود گفت: این نمایشگاه گوشه کوچکی از فعالیت و تلاش کارگران است تا مقام و منزلت کارگران را درحوزه خدمت رسانی به صورت ویژه‌ای به تصویر بکشد.

وی درادامه از انتخاب کارگران نمونه توسط کمیته‌های تخصصی که در سازمان میادین میوه و تره‌بار تشکیل شده خبر داد و گفت: در روزهای آینده از 15 نفر از کارگران نمونه به صورت خاص تقدیر خواهد شد.

صفوی در ادامه درخصوص موضوعات رفاهی معیشتی کارگران افزود: کارهایی که برای رفع دغدغه‌های کارگران صورت گرفته این است که تمامی کارگران در 181 میادین از طریق سامانه بانک اطلاعاتی دارای شناسنامه کاری هستند و به دلیل اینکه به طور مستقیم با سازمان ارتباط ندارند و در غرفه‌ها فعالیت می‌کنند تلاش کرده‌ایم تا بیمه همه کارگران بدون هیچ وقفه‌ای پرداخت شود.

وی تصریح کرد: کارگران میادین میوه و تره‌بار دیگر دغدغه مشکلات بیمه‌ای را نخواهند داشت.

صفوی با اشاره به بحث‌های مربوط به سلامت و بهداشت کارگران افزود: تمامی کارگران توسط مسئولین بهداشت سازمان مورد ارزیابی بهداشت فردی و بهداشت خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شوند قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در خصوص شرکت کارگران در برنامه‌های آموزشی سازمان برای خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ایم کارگران در واحدهای اسکان کارگری از امکانات بهداشتی و رفاهی متناسبی قرار گیرند.

وی درخصوص نقش کارگران در توسعه صنعت و اقتصاد کشور که در بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید تحت عنوان اقتصاد، فرهنگ باعزم ملی و روحیه جهادی عنوان گردید خاطرنشان کرد: اهمیت و نقش کارگران در زمینه رونق اقتصادی و عزم و اراده ملی در رابطه با کار و اندیشه توأم با رویکرد سازندگی و جهادی نمود پیدا می‌کند.

صفوی با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد کارگران شاغل در شهرداری در سازمان میادین میوه و تره‌بار خدمت می‌کنند، افزود: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ کارگری کارگران منتخب شاغل در میادین و بازارها در زمینه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.

وی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و افزایش فرهنگ کار خدمت و ارتباط کارگر با مجموعه خدماتی نیز گفت: به طور مستمر در طول سال بحث آموزشی امور فرهنگی در مناسبت‌های خاص مورد توجه سازمان هست و این را در رفتار کارگران به وضوح دیده‌ایم تقویت روحیه امنیت‌داری در بین کارگران یکی از مقوله‌های مهمی است که به طور مداوم در برنامه‌های آموزشی دیده‌ایم.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا